اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور طبس:

پژوهش در قرآن مفیدترین نوع پژوهش است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور طبس گفت: مؤثرترین پژوهش آن است که باعث آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی انسان شود که در این زمینه پژوهش در قرآن مؤثرترین نوع پژوهش است.

پژوهش در قرآن مفیدترین نوع پژوهش است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، مهدی شفیعی مقدم شب گذشته در محفل نورانی انس با قرآن کریم که در محل دانشگاه پیام‌نور مرکز طبس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: قرآن کریم تنها کتاب و راهنمای زندگی انسان است و مسیر سعادت نیز از قرآن می‌گذرد که امام حسین(ع) با مجاهدت، فداکاری و نثار خون خویش و اصحابشان باعث ماندگاری قرآن، این راهنمای الهی و یادگار پیامبر(ص) شدند.
وی همچنین با گرامیداشت هفته پژوهش، خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش از ویژگی‌های بارز مراکز آموزش عالی است و عمیق‌ترین پژوهش آن است که باعث آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی انسان شود که در این زمینه پژوهش در قرآن مؤثرترین نوع پژوهش است.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز طبس ادامه داد: تأمل در آیات قرآنی باعث می‌شود که بتوانیم در روزگار غبارآلود و دارای فراز و نشیب، مسیر صحیح را یافته و بصیرت دینی و الهی خود را افزایش دهیم.
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه طبس نیز طی سخنانی یادآور شد: مأنوس بودن با قرآن نوعی ارزش است که سطح ارتباط افراد با قرآن متفاوت است.
حجت‌الاسلام جواد زنجانی طبسی به بیان مراتب انس با قرآن پرداخت و گفت: انس با قرآن دارای پنج مرتبه شامل شنیدن و نظر کردن به قرآن، تلاوت قرآن، درک معانی و مفاهیم قرآن، تفسیر قرآن و تدبر در قرآن است.
وی همچنین به سخنی از مقام معظم رهبری درباره نتیجه انس با قرآن اشاره کرد که می‌فرمایند: «انس با قرآن معرفت اسلامی را در ذهن ما قوی‌تر و عمیق‌تر می‌کند و بدبختی جوامع اسلامی به دلیل دوری از قرآن و حقایق و معارف آن است.»
‌محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته طبس، دانشجویان و جمعی از مسئولان شهرستان، به وسیله امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز طبس و باهمکاری اداره اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.
ترتیل‌خوانی قرآن به وسیله محسن غلامی، قرائت قرآن به وسیله احمد باقری و محمدرضا رضازاده، مداحی به وسیله محمدصادق قاضی زاده، طرح سؤال‌های قرآنی از دانشجویان حاضر و قرائت بخشی از خطبه 198 نهج‌البلاغه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
همچنین در این مراسم محمدحسین شادکام حافظ 15 جزء قرآن و محمد فاطمی حافظ پنج جزء قرآن با حضور در جایگاه، آیات درخواستی از سوی حاضران را تلاوت کردند.
در پایان محفل نورانی انس با قرآن کریم به آن دسته از دانشجویانی که به سؤالات قرآنی پاسخ دادند و به هر یک از قاریان و حافظانی که به تلاوت قرآن پرداختند، همچنین به نسرین نامشاد حافظ پنج جزء قرآن جوایزی اهدا شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول