اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد بوشهر:

امام سجاد (ع) مکتب عاشورا را بیمه کرد

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: امام زین‌العابدین(ع) با تبیین اهداف قیام عاشورا این مکتب را در مقابل هرگونه انحراف بیمه کرد.

امام سجاد (ع) مکتب عاشورا را بیمه کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید یونس محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران کمیته اطلاع‌رسانی همایش امام سجاد (ع) اظهار داشت: همانطور که امام حسین (ع) با نثار خون خود در مقابل ظلم و فساد حاکمان زمان ایستاد، امام سجاد(ع) نیز با رساندن این پیام حرکت عاشورا را زنده نگاه داشته و از دستبرد منحرفان و معاندان دور کردند.
وی با اشاره به نقش امام سجاد (ع) در تبیین حقیقت قیام عاشورا، خاطرنشان کرد: این بزرگوار به عنوان امام منصوب از طرف خداوند، نقش مهمی در حفاظت و صیانت از اصالت قیام عاشورا داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر ادامه داد: این حرکت امام سجاد(ع) در راستای حرکت انبیا به ویژه نبی مکرم اسلام (ص) بود تا حادثه عاشورا در جایگاه والای خود به عنوان یک نهضت نجات‌بخش برای جهان اسلام و تمام امت‌های آزادیخواه جهان باقی بماند.
محمدی تصریح کرد: همانطور که در زیارت وارث از امام حسین (ع) به عنوان وارث تمام انبیا نام برده شده است، پسر بزرگوار ایشان نیز با ادای همین نقش به حفظ دین اسلام با تمام جوانب آن اقدام کرد.
وی افزود: زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا به طور قطع برای زنده نگه‌داشتن پیام آن بود که این کار با گریه بر مصائب امام حسین (ع) و ابراز مصیبت ایشان در موقعیت‌های گوناگون توسط امام زین‌العابدین(ع) به بهترین صورت انجام شد.
محمدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تاثیرات بزرگی که امام سجاد(ع) در جامعه اسلامی گذاشت، نشر اخلاق اسلامی از طریق به نمایش گذاشتن اخلاق کریمانه اهل بیت(ع) بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر ادامه داد: برخورد ایشان با مروان بن حکم و پناه دادن به خانواده وی که از بزرگ‌ترین دشمنان اهل بیت(ع) بود، جلوه‌ای از خلق کریمانه نبوی بود که الگوی رفتار اسلامی برای همه تاریخ می‌تواند باشد.
وی در پایان بیان داشت: در حوزه اعتقادی نیز امام زین‌العابدین (ع) در ادعیه و نیایش‌های خود با مطرح کردن عمیق‌ترین معارف الهی قدم بزرگی در جلوگیری از انحرافات اعتقادی شیعیان برداشتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول