اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتحادیه سازندگان طلا و جواهر اصفهان عنوان کرد؛

عرضه پلاک‌های جدید پارسیان در بازارهای اصفهان

خبرگزاری فارس: دبیر اتحادیه سازندگان طلا و جواهر اصفهان گفت: پلاک‌های جدید پارسیان به صورت کم و بیش در بازارهای طلای اصفهان عرضه شده است.

عرضه پلاک‌های جدید پارسیان در بازارهای اصفهان
هوشنگ شیشه‌بران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه با عدم فروش حراج شمش طلا در اصفهان وضعیت تولیدکنندگان به چه نحو است بیان داشت: ممکن است این گونه تولیدکنندگان نیاز خود را از طریق خرید از بانک کارگشایی تهران برطرف کنند اما این دلیل نمی‌‌شود که کاهش قیمت‌ها در این استان اثر خود را نگذارد.
وی ادامه داد: قیمت طلا با توجه به اونس بین‌الملل یک هزار و 750 دلار بوده که در حال حاضر یک هزار و 639 دلار است که با اقدامی که بانک مرکزی انجام داده قیمت‌ در سکه و طلا  به صورت محسوسی کاهش پیدا کرده است.
دبیر اتحادیه سازندگان طلا و جواهر اصفهان افزود: فروش سکه و شمش در بازار موجب شده تا آن اوضاع و احوال لجام گسیخته‌ای که متلاطم بود نسبت به هفته گذشته متعادل‌تر شود.
وی با اشاره به قیمت امروز سکه و طلا در بازارهای اصفهان تصریح کرد: یک قطعه ربع سکه بهار آزادی در بازار اصفهان 144هزار تومان، نیم سکه 280هزار تومان، یک قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم 595هزار تومان، یک قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید 584هزار تومان و یک گرم طلای 18 عیار 54هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد.
شیشه‌بران اضافه کرد: با رقابتی که میان دلار و اونس جهانی طلا است نه تنها بازار جهان بلکه بازار ایران نیز از قیمت اونس جهانی طلا تبعیت می‌کند.
وی با اشاره به توزیع سکه پارسیان در بازار طلا اظهار داشت: با توجه به اعلامیه سازمان حمایت و بانک مرکزی، شکل ظاهری این نوع طلا از حالت گرد و مدون خارج شده و به اشکال چند ضلعی و به هر اشکالی غیر از موارد ذکر شده تبدیل شود.
دبیر اتحادیه سازندگان طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: کلمه سکه به هیچ وجه به طلای پارسیان گفته نمی‌شود و آن را به نام پلاک عنوان می‌کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر این سکه‌ها به صورت محدود وارد بازار شده و اختیار تولید این نوع سکه در بازار به هر فردی داده نشده است.
شیشه‌بران افزود: ضریب اطمینان تولید این نوع پلاک‌ها باید بالا باشد و باید تولیدکنندگان این نوع طلا نیز تعهدات خود را به اتحادیه بسپارند.
وی تاکید کرد: اگر زمانی این نوع پلاک‌ها در بازار به صورت رایجی عرضه شود باید از تمام قوانین اداره استاندارد تبعیت کنند که در این راستا بازرسین اتحادیه طلا و جواهر  نیز بر روی این نوع پلاک به صورت دائم نمونه‌گیری می‌کند.
دبیر اتحادیه سازندگان طلا و جواهر اصفهان با اشاره به آزاد بودن فروش دارندگان پلاک‌های پارسیان با شکل گذشته گفت: کسانی که این نوع پلاک‌ها را در اختیار دارند می‌توانند آنها را به طلافروشی‌ها استان به قیمت روز به فروش برسانند و فروشندگان نیز باید این کار را انجام دهند.
وی ادامه داد: این فروشندگان باید با توجه به مطابقت این نوع طلا با موازین قانونی آنها را از دارندگان سکه‌های پارسیان قبلی تحویل گرفته و بعد پاره کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول