اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:

آب‌های سطحی خلخال به صورت متمرکز مدیریت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل از تمرکز آب منطقه‌ای استان اردبیل برای مدیریت آب‌های سطحی شهرستان خلخال خبر داد.

آب‌های سطحی خلخال به صورت متمرکز مدیریت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داوود نجفیان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات امور آب و سدهای شهرستان خلخال اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال آینده مطالعات سه سد نیاخرم، هشتجین و اندبیل به پایان می‌رسد در صورت اخذ اعتبارات و بودجه اعتبارات اجرایی دو سد دیگر را در این شهرستان آغاز خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه 170 میلیون ریال اعتبار به ادامه و تکمیل عملیات اجرایی پروژه در حال اجرای سد خانقاه بفراجرد و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از این سد به خلخال اختصاص یافته است، افزود: 100 میلیارد ریال از اعتبار یاد شده برای تکمیل عملیات اجرایی پروژه سد خانقاه بفراجرد از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته و پیش‌بینی می‌شود با تزریق این اعتبار به پروژه، عملیات اجرایی شتاب گرفته و تا پایان سال آینده آبگیری این سد آغاز شود.
وی افزود: 70 میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات ملی برای آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب و احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال اختصاص داده شده است.
این مسئول اهمیت سدها در ذخیره آب و تامین مصارف مردم شهرستان خلخال از این منبع را یادآور شد و بیان داشت: در کنار مطالعات قبلی مطالعات جدید نیز در این شهرستان در خصوص سدهای جدید انجام خواهد شد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل صنعت گردشگری و نیاز آبی این صنعت را نیز یادآور شد و گفت: آب مورد نیاز صنعت گردشگری خلخال از محل همین سدها تامین خواهد شد.
این مسئول بیان داشت: عملیات اجرایی خط انتقال آب از محل سد خانقاه بفراجرد تا شهرستان خلخال در اسفند ماه سال جاری آغاز و تلاش می‌شود عملیات اجرایی خط انتقال آب نیز همزمان با تکمیل اجرایی بدنه سد پیش رود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نجفیان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در راستای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه سدسازی شهرستان خلخال اعتبارات و امکانات مناسبی را به این شهرستان اختصاص دهیم
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول