اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین مصاف شهرداری تبریز با داماش گیلان صورت می‌گیرد؛

جدال بزرگان فوتبال تبریز و گیلان

خبرگزاری فارس: در هفته آخر نیم فصل لیگ برتر فوتبال کشور تیم شهرداری تبریز میزبان تیم داماش گیلان است و تیم تراکتورسازی تبریز در انزلی به مصاف ملوان این شهر خواهد رفت.

جدال بزرگان فوتبال تبریز و گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم‌های شهرداری و تراکتورسازی در حالی به مصاف حریفان گیلانی خود می‌روند که در هفته شانزدهم و در مقابل تیم‌های انتهای جدول ناکام بوده و از شش امتیاز ممکن تنها به یک امتیاز بسنده کردند.
 
شهرداری ـ داماش در نخستین مصاف
روز دوشنبه 28 آذر تیم شهرداری تبریز در ورزشگاه یادگار امام (ره) میزبان تیم داماش گیلان است، هر دو تیم از مغلوبان هفته  شانزدهم  به شمار رفته  و برای جبران  وارد این میدان می‌شوند.
شهرداری تبریز بعد از شکست مقابل استقلال تهران در  تبریز و فجر سپاسی در شیراز موقعیت خود در جدول را متزلزل دیده و تا رده دوازدهم جدول سقوط کرده است.
شاگردان "یسیج" به خوبی واقف هستند که امتیاز دهی در این بازی می‌تواند باز هم تنزل رتبه شهرداری را به دنبال داشته که جبران امتیازات از دست رفته در دور برگشت سخت‌تر هم است.
داماش نیز هفته گذشته در بازی خانگی سه بر یک مغلوب نفت تهران شد و با این نتیجه  این تیم  نیز در جدول رده‌بندی  یک پله سقوط کرد.
در حال حاضر داماش گیلان با 22 امتیاز در رده هفتم و شهرداری تبریز با 19 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارند.
دو تیم با هم سابقه بازی نداشته و  برای نخستین بار به مصاف هم  می‌روند.
 
تراکتورسازی سه امتیاز را می‌خواهد
روز جمعه 25 آذر و در یک بازی حساس تیم تراکتورسازی میهمان حریف دیرینه‌اش ملوان بندرانزلی است، این دو تیم نیز جزو ناکامان هفته شانزدهم بوده و برای سه امتیاز این بازی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.
البته وضعیت ملوان بسیار بحرانی بوده و  خطر سقوط این تیم را به شدت تهدید می‌کند، برای همین شاگردان پورغلامی برای پیروزی مقابل تراکتورسازی و فرار از تیم‌های فانوس به دست، تمام تلاش خود را مقابل تراکتورسازی خواهند کرد.
شکست استقلال تهران مقابل نفت آبادان انگیزه شاگردان قلعه‌نویی را برای پیروزی مقابل ملوان دوچندان کرده است، بعد از تساوی تراکتورسازی مقابل مس سرچشمه به نظر می‌رسید که دیگر استقلال دست نیافتنی باشد، اما حالا تراکتورسازان برای بازپس‌گیری صدر جدول از استقلال امیدوار بوده و برای تحقق این هدف باید ابتدا ملوان را در انزلی قربانی کنند.
بررسی سابقه‌های بازی تراکتورسازی نشان می‌دهد که این تیم در بازی‌های خارج از خانه این فصل نتایج بهتری کسب کرده است.
در پایان هفته شانزدهم تراکتورسازی با 28 امتیاز بعد از استقلال و نفت تهران در رده سوم قرار دارد و تیم ملوان بندرانزلی با 14 امتیاز تیم شانزدهم جدول است.
 
تراکتور نمی‌خواهد ببازد
دو بازی آخر این دو تیم به سود ملوان به اتمام رسیده و تراکتور‌سازی نمی‌خواهد مقابل ملوان سومین شکست را متحمل شود.
تراکتورسازی سال گذشته ابتدا در نیم فصل اول، ملوان را با دو گل شکست داد اما، در جام حذفی مقابل ملوان شکست خورده و حذف شد. همچنین در بازی برگشت نیز با دو گل مغلوب سپید پوشان انزلی شد.
 
سابقه بازی‌های دو تیم
تیم‌های تراکتورسازی و ملوان تاکنون 24 بار به مصاف هم رفته‌اند که 9 بار تراکتورسازی مقابل ملوان به پیروزی رسیده است و  هفت بار نیز ملوان فاتح این بازی‌ها بوده است و هشت بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است.
نخستین بازی دو تیم  به تاریخ 17 اسفند 1353 برگزار شد که ملوان در این بازی با سه گل به پیروزی رسید.
آخرین بازی دو تیم نیز 29 بهمن سال گذشته برگزار شد که این بازی نیز با دو گل به سود سپید پوشان ملوان به اتمام رسید.
بهترین برد تراکتورسازی مقابل ملوان در سال 82 با نتیجه سه بر صفر به دست آمد و بهترین برد ملوان در سال 74 با چهار گل به ثبت رسیده است.
تیم تراکتورسازی هر چند دو بار بیشتر ملوان را شکست داده، اما آمار گلزنی این تیم نسبت به حریف کمتر است، تراکتورسازی 21 بار دروازه ملوان را گشوده، اما ملوانی‌ها 25 بار توپ را وارد دروازه تراکتور کرده‌اند.
بهترین گلزن تراکتورسازی مقابل ملوان ستار نوبری و عابدین یزدانی با دو گل زده هستند.
در بین مربیان "واسیلی گوجای" رومانیایی با چهار پیروزی بر ملوان، بهترین آمار را به خود اختصاص داده است.
سابقه بازی دو تیم در لیگ برتر شش بازی است که دو بار تراکتور به پیروزی رسیده و دو بار نیز مغلوب شده و دو بازی نیز با تساوی به رسیده است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول