اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرگانی آذربایجان غربی تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های خالی تولیدی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس بازرگانی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ظرفیت‌های تولیدی استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از ظرفیت‌های خالی تولیدی آذربایجان‌غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدصادق اسکندری ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار استان اظهار داشت: یکی از محوری‌ترین بحث‌ها استفاده از ظرفیت‌های خالی تولیدی استان است که واحدهای تولیدی و خدماتی استان در این راستا می‌تواند در اشتغال‌زایی، افزایش سطح عمومی درآمدها،و افزایش سطح رفاه اجتماعی جامعه موثر باشد.
وی افزود: واحدهای مولد اعم از کالایی و خدماتی می‌تواند در توسعه اقتصاد استان موثر باشد.
اسکندری ادامه داد: استان آذربایجان غربی در مورد برخی کالاها دارای مزیت‌های ویژه‌ای است از جمله در مورد سیب که میزان حجم ذخیره‌سازی سیب در استان بیش از 500 هزار تن در بخش خصوصی است.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 17 واحد کارخانجات تولید آرد در استان فعال است تصریح کرد: در زمان حاضر این کارخانجات از 30 تا 40 درصد ظرفیت خود استفاده کرده و فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به فعالیت کشتارگاه‌های مرغی استان گفت: با وجود فعالیت 12 کشتارگاه در استان و واحدهای تولیدی و پرورش دام و طیور متعدد که از پراکندگی مناسبی برخوردار هستند، ولی اکنون با 50 درصد ظرفیت خود فعال هستند که این امر نشانگر ضرردهی این واحدهاست.
اسکندری اضافه کرد: 20 درصد تخم‌مرغ مصرفی استان در داخل استان تولید شده و بقیه از سایر استان‌ها تامین می‌شود.
این مسئول تاکید کرد: در این راستا ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی کالایی و خدماتی استان شناسایی شده تا با توسعه صادرات و پیداکردن بازارهای جدید برای این محصولات، آذربایجان غربی به عنوان مرکز صادرات در کشور مطرح شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی آماده صادرات مرغ منجمد و کشتار روز است گفت: بازار عراق و ترکیه برای این امر مناسب است، ولی گسترش بازارهای خارجی نباید منجر به غفلت از تنظیم بازار داخلی شود.
این مسئول از صادرات شیلات و مرغ به کشور عراق خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم با دفتر تجاری ایران در عراق صورت گرفته و به زودی قرارداد صادرات این محصولات منعقد می‌شود.
رئیس بازرگانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی با ایجاد ظرفیت‌های جدید تولیدی در استان به ثبات اقتصادی دست می‌یابند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول