اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

انتشار خاطرات همسر شهید ابراهیمی در کتاب «دختر شینا»

خبرگزاری فارس: کتاب «دختر شینا» خاطرات همسر سردار شهید ستار ابراهیمی برای انتشار به چاپخانه فرستاده شد.

انتشار خاطرات همسر شهید ابراهیمی در کتاب «دختر شینا»
به گزارش خبرگزاری فارس، ضرابی‌زاده درباره این کتاب گفت: سردار شهید ستار ابراهیمی، همسر قدم‌خیر یکی از شهدای برجسته استان همدان است که در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید.
وی افزود: درباره زندگی این شهید فعالیت‌های فرهنگی مختلفی صورت گرفته بود. با توجه به آثار به عمل آمده متوجه شدم، قدم خیر در سن 22 سالگی، همسرش به شهادت رسیده و با وجود 5 فرزند، ازدواج نکرده است و به تنهایی فرزندانش را بزرگ کرد.

این بانوی نویسنده اضافه کرد: این موضوع برای من بسیار تامل برانگیز بود، زنی که در روستا زندگی می کرد به فضای شهر آمده و به تنهایی در اوج جوانی، تمام هم و غمش بزرگ کردن فرزندانش شده بود. بنابراین تصمیم گرفتم درباره فراز و نشیب‌های زندگی این زن با او مصاحبه کنم.
وی ادامه داد: چیزی به عید نوروز ۸۸ نمانده بود، با پسر قدم خیر تماس گرفتم تا با مادرش برای مصاحبه صحبت کند، به من گفت مادرم قبول نمی‌کند. تصمیم گرفتم خودم با قدم‌خیر صحبت کنم. به هر ترتیب راضی شد که خاطرات سال‌های بعد از شهادت همسرش را برایم تعریف کند. اردیبهشت همان سال مصاحبه ما آغاز شد و شهریور ماه به پایان رسید.

ضرابی زاده درباره ویژگی‌های برجسته خاطرات قدم خیر خاطر نشان کرد: «قدم خیر با اینکه در روستا بزرگ شده بود، اما ناز پرورده خانواده‌اش بود و پدر و مادرش بسیار به او علاقه داشتند، در سن ۱۴-۱۵ سالگی به عقد ستار ابراهیمی در‌می‌آید، خودش از اول راضی به این ازدواج نبود، اما بعد‌ها عاشق همسرش می‌شود. ۸ سال بیشتر با شهید ستار ابراهیمی زندگی مشترک نداشته، بعد از شهادت همسرش با ۵ فرزند به شهر همدان می‌آید و با همان حقوق شهید فرزندانش را بزرگ می‌کند.

این داستان‌نویس کودک درباره عنوان کتاب «دختر شینا» اظهار داشت: همه درباره این عنوان از من سوال می‌کنند، که شینا به چه معناست، یک اتفاق خاص باعث انتخاب این عنوان برای کتاب شده که راز آن با خواندن کتاب برای مخاطب آشکار می‌شود. چرا که هر زن و مرد جوانی باید این خاطرات جذاب را بخواند.

پیش از این کتاب «مرغ شل» از این بانوی نویسنده همدانی، از سوی انتشارات سوره مهر برای نوجوانان منتشر شده است.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول