اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و ترابری ارومیه خبر داد:

استانداردسازی محورهای مواصلاتی ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری ارومیه گفت: محورهای مواصلاتی ارومیه استانداردسازی می‌شوند.

استانداردسازی محورهای مواصلاتی ارومیه
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، صادق حبیب‌زاده در بازدید از عملیات احداث و آسفالت محورهای روستایی این شهرستان اظهار داشت: استانداردسازی محورهای مواصلاتی نقش کلیدی در تقویت مهاجرت معکوس ساکنان روستاهای شهرستان ارومیه دارد.
وی با اشاره به ضرورت اجرای عملیات راهداری در راه‌های روستایی افزود: در راستای  توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، راهداری راه‌های روستایی گام جدیدی به منظور بالا بردن ایمنی و مطابقت با استانداردهای موجود است.
این مسئول با اشاره به اجرای عملیات احداث و آسفالت محور روستایی سه راهی حماملار – نورالدین‌آباد در بخش انزل و تعریض پل رودخانه‌ای روستای گلستانه از توابع شهرستان ارومیه، اضافه کرد: طرح احداث و آسفالت محور سه راهی حماملار تا روستای نورالدین‌آباد به طول 22 کیلومتر از طرح‌های بزرگ این حوزه در دست اجراست.
وی گفت: در حال حاضر عملیات خاک‌برداری به حجم 150 هزار متر مکعب و همچنین عملیات بسترسازی این محور به اتمام رسیده است.
به گفته این مسئول محور روستایی سه راهی حمالار - نورالدین تا پایان سال مالی آسفالت می‌شود.
وی اظهار داشت: ساکنان شش روستای اطراف با جمعیت بیش از 295 خانوار از این محور تردد دارند.
حبیب‌زاده در زمینه افزایش ایمنی روستای سیدان و خطایلو گفت: نصب سرعت‌گیر پلاستیکی و تابلوهای هشداردهنده و اخباری در تقاطع‌های پرحادثه روستای سیدان و خطایلو، استانداردسازی محورهای روستایی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
وی همچنین از اجرای عملیات تعریض پل رودخانه‌ای روستای گلستانه خبر داد و افزود: مسیر تردد ساکنان هشت روستای بخش سیلوانای شهرستان ارومیه با اتمام عملیات تعریض این ابنیه فنی به سهولت امکان‌پذیر می‌شود.
این مسئول پیشرفت اجرایی این پروژه را 70 درصد عنوان کرد و یادآور شد: اعتبار لازم برای تعریض این پل چهار دهنه 10 متری، 480 میلیون ریال برآورد شده است.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان ارومیه در ادامه از اتمام عملیات احداث هفت دستگاه پل لوله‌ای در راه روستایی بچه جیک خبر داد و افزود: عملیات احداث این تعداد ابنیه فنی در این محور با صرف اعتبار 250 میلیون ریال انجام شده است.
حبیب‌زاده افزود: ساکنان روستاهای بچه جیک و برده‌رش با احداث این پل‌ها از راه امن بهره‌مند شدند.
وی به تکمیل نصب و مونتاژ پل فلزی راه روستایی باوان اشاره کرد و افزود: پل‌ها همواره در تامین امنیت راه‌های ارتباطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
حبیب‌زاده با بیان اینکه برای اتمام این عملیات فنی در راه روستایی باوان یک میلیارد ریال هزینه شده است، یادآور شد: تردد 256 خانوار روستاهای گچی و باوان با بهره‌برداری از این پل به سهولت امکان‌پذیر شده است.
 انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول