اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

وجود 980 خانه بهداشت گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وجود 980 خانه بهداشت در این استان خبر داد.

وجود 980 خانه بهداشت گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی عصر امروز در جمع دانشجویان استان در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی‌الزهرا (س) این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای 16 آذر، اظهار داشت: روحیه استکبارستیزی شهدای 16 آذر 1332 برای تمام دانشگاهیان و سیاستمداران شناخته شده است.
وی با بیان اینکه تاثیر حرکت شهدای دانشجوی 16 آذر در سال‌های پس از آن به‌ویژه 15 خرداد 1342 در قم به رهبری امام راحل نشان داده شد، افزود: شعله‌های استکبارستیزی اکنون پس از گذشت 33سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شعله‌ورتر شده است.
بهبودی با تاکید بر ضرورت نقش دانشجو در زمان فعلی بیش از هر زمان دیگر خاطرنشان کرد: نقش دانشجویان علمی و آشنا به سیاست روز جامعه در گسترش جهانی انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا به رهبری امام راحل امروز به بار نشسته است.
وی، دستیابی کشور به پیشرفت‌های پزشکی، فنی و مهندسی، هوا فضا و علوم نوین را از جمله موفقیت‌های دانشجویان ایرانی در عرصه علمی خواند و اذعان داشت: حضور دانشجویان در کنفرانس‌های علمی و عرصه علم و فناوری و نیز گسترش تعداد مقالات علمی شاهدی بر این مدعاست.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 100 نفر دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول تحصیل هستند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر آموزش وظیفه بهداشت و درمان کشور و در هر استان وظیفه گسترش فضای درمانی و عدالت در سلامت افراد را به‌عهده دارد.
وی، تعداد خانه‌های بهداشت موجود در استان را 980 خانه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پس از 27 سال پس از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در گیلان، دانشگاه گیلان دارای هفت دانشکده است که هر کدام رشته‌های مختلفی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در استان 211 مرکز بهداشت و 22 بیمارستان بهداشتی و درمانی با ارائه خدمات دولتی وجود دارد، افزود: در گیلان شش بیمارستان آموزشی نیز وجود دارد که مشغول آموزش نیروهای متخصص است.
وی از اخذ مقدمات مجوز برای داروسازی تا پایان سال 90 خبر داد و گفت: در حال حاضر 400 پزشک داروساز در گیلان فعالیت می‌کنند.
بهبودی با اشاره به احداث سایت دانشگاهی در لاکان رشت، اذعان داشت: توسعه بیمارستان‌های آموزشی در این مرکز متمرکز می‌شوند.
وی بر ضرورت ورود دانشجویان به عرصه‌های تحقیق و پژوهش تاکید کرد.
 
*کمبود بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها موجب کاهش برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی شده است
 
دبیر کل انجمن‌های علمی دانشگاه گیلان نیز در این برنامه با اشاره به نقش و جایگاه دانشجویان در جامعه متحول فعلی، اظهار داشت: اگر دانشگاه بخواهد همچنان نقش خود را به عنوان پیشقراول توسعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی حفظ کند، باید هدف روشن و چشم‌انداز مطلوبی برای تداوم حیات خود داشته باشد و با اعمال مدیریت تحول از منابع موجود، در راستای انجام ماموریت‌های اصلی مانند تعلیم و تربیت نیروهای متخصص، تحقیق و پژوهش و کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کند.
عطیعه محمدی‌شاهد، با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور به ویژه تهاجم فرهنگی، نیاز به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی بیش از گذشته احساس می‌شود، افزود: کمبود بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها موجب کاهش برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی شده است.
وی تصریح کرد: موج بیداری در منطقه نیز باید توسط همین کرسی‌ها در دانشگاه‌ها بررسی و منعکس شود و از طرفی دیگر با توجه به پیش رو داشتن انتخابات، حمایت‌های لازم برای بستر سازی مشارکت دانشگاهیان نیز از طریق کرسی‌های آزاد اندیشی بیان شود.
این مسئول با تاکید بر نیازسنجی درباره حمایت از برخی پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی، اذعان داشت: توجه به این مسئله می‌تواند خواسته رهبری را مبنی بر اقتصاد دانش بنیان محقق کند.
وی، افزایش جذب دانشجو را موجب عدم توازن امکانات رفاهی و آموزشی برای قشر تحصیل کرده دانست و گفت: افزایش جذب دانشجو موجب افزایش بیکاری و عدم تناسب شغلی و تحصیلی می‌شود.
محمدی‌شاهد، خواستار تعامل مستمر مسئولان با دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان طبق خواسته مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری شد و ابراز داشت: دیدارها و جلسه‌ها اگر تداوم داشته باشند بسیاری از مشکلات را پاسخگو می‌شوند.
وی، کمک به منابع دانشگاه برای هوشمند کردن آموزش و حرکت به طرف الکترونیکی شدن خدمات، توجه کافی به ضوابط علمی ارزیابی استادان دانشگاه‌ها برای جلوگیری از رکود علمی و جذب اساتید ولایی و نیز برطرف کردن کمبود امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی را از دیگر خواسته‌های دانشجویان از مسئولان استانی به ویژه استاندار عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول