اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حجت‌الاسلام رهبر در گفت‌وگو با فارس:

کتاب «ماجرای حجاب و عفاف» رویکرد فرهنگی دولت را به چالش می‌کشد

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت که کتاب "ماجرای عفاف و حجاب" را برای قضاوت آیندگان نوشته تا نگویند 40 روحانی در مجلس بودند اما در برابر مفاسد اجتماعی و بی‌حجابی سکوت کردند.

کتاب «ماجرای حجاب و عفاف» رویکرد فرهنگی دولت را به چالش می‌کشد
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس "توانا"، عفاف و حجاب را از مطالبات اصلی و دغدغه‌ بسیاری از مردم دانست و گفت که کتاب ماجرای عفاف و حجاب را در راستای توجه به این مطالبه و دغدغه نوشته است.

وی افزود: مردم از مسئولان پیوسته درباره علت عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه سؤال می‌کنند و کتاب ماجرای عفاف و حجاب هم در حقیقت دادنامه‌ای برای محاکمه دولت اصولگراست که به فرهنگ عفاف و حجاب توجه ندارد.

"این کتاب برای آن نوشته شده که وقتی آیندگان درباره ما قضاوت می‌کنند، نگویند 40 روحانی در مجلس بودند ولی در برابر بی‌بندوباری‌ها و فساد و بی حجابی سکوت کردند".

نماینده اصفهان در مجلس گفت: حجاب از مسلمات و ضروریات دین ماست و کتاب ماجرای عفاف و حجاب اصلا به این موضوع از منظر ایدئولوژی و فقهی نپرداخته بلکه در این کتاب، دیدگاه‌های مسئولان از جمله رئیس ‌جمهور، ائمه جمعه، نمایندگان ملت و کارشناسان فرهنگی و مذهبی نقل شده است.

رهبر افزود: در واقع کتاب 300 صفحه‌ای ماجرای عفاف و حجاب که توسط انتشارات صدرا (ناشر آثار علامه شهید مرتضی مطهری) منتشر و چندی قبل در همایش حجاب و عفاف در اصفهان رونمایی شد، روایتی مستند از وضع حجاب و عفاف در جامعه ما و عملکرد ضعیف دولت در این عرصه است.

وی ادامه داد: مسئولان ‌دولت مسئله حجاب شرعی را قبول دارند و همسران آنها دارای حجاب کامل هستند اما مسئولان فقط در برابر خانواده خود مسئول نیستند و وظیفه آنها صیانت از حجاب در کل جامعه است.
 
"سیره امیرالمؤمنین هم بر همین منطق بوده و حتی حضرت امیر برخی اوقات با تازیانه در معابر حضور می‌یافتند و مردان کوفه را به واسطه عدم رعایت حجاب و عفاف زنانشان در جامعه آن روز که زنان عرب پوشش زیادی داشتند، مورد سرزنش قرار می‌دادند."
 
رهبر با تاکید بر اینکه مسئولان باید نظارت کافی بر حفظ حجاب و عفاف در سطح جامعه داشته باشند، متذکر شد که در حال حاضر برخی دولت‌مردان دیدگاه‌های فراماسونری و روشنفکرانه درباره دین و حجاب و عفاف دارند.

"وقتی ارگان رسمی دولت ویژه‌نامه خاتون را منتشر می‌کند و آن آقا هم نامه می‌نویسد و از متولیان امر آموزش می‌خواهد اجرای طرح تفکیک جنسیتی در مراکز آموزشی را متوقف کند، از دیگران نمی‌توان انتظاری داشت و کسانی که این کارها را برای جذب بی‌بندوبارها انجام‌ می‌دهند، نه تنها در جذب آنها موفق نمی‌شوند بلکه حزب‌اللهی‌ها را هم از دست می‌دهند؛ کما اینکه الان چنین شده است".

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون حجاب و عفاف، 26 دستگاه از جمله وزارتخانه‌های علوم، وزارت آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و بازرگانی و همچنین مرکز رسیدگی به امور زنان و خانواده موظف به اجرای دقیق این قانون هستند.
 
حجت‌الاسلام رهبر افزود: متأسفانه هشت سال است که این قانون بر زمین مانده و هیچ‌کدام از ارگان‌های ذیربط یا اقدام عملی صحیحی برای نهادینه‌شدن فرهنگ حجاب و عفاف انجام نداده‌اند یا شرایط خاص و محدودی برای اجرا دارند که ناشی از دیدگاه خاص دولت به این مسأله است.

وی با اشاره به ملاقات جمعی از نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب برای بررسی مسأله حجاب و عفاف، ادامه داد:‌ نظر رهبری این است که انجام کار فرهنگی برای رفع مشکل و فساد در جامعه مناسب است، اما در اسلام حد و تعزیرات هم هست و باید با کسی که علنا مرتکب فسق می‌شود، برخورد قهری انجام پذیرد.

نماینده اصولگرای مجلس در بخش پایانی این گفت‌وگو، اظهارات مسئولان ناجا از جمله سردار احمدی‌مقدم و سردار رادان در خصوص همت و تلاش پلیس در عرصه مقابله با بدحجابی و فساد اجتماعی را مهم و قابل تامل دانست.
 
حجت‌الاسلام رهبر گفت: مجلس با بیانیه‌ای از طرح امنیت اجتماعی حمایت کرده اما در عین حال از عدم اهتمام مسئولان به اجرای این طرح که ناشی از رویکرد برخی مقامات دولتی است، گلایه داریم.

وی تصریح کرد: این منطق که مسئول دولت در نظام اسلامی بگوید حجاب و عفاف یا نوع آرایش مو و پوشش جوانان دغدغه ما نیست، منطق غیرقابل قبولی است و ما طبق اصل امر به معروف و نهی از منکر، مکلفیم با منکرات آشکار مقابله کنیم. 

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: وقتی رئیس دستگاه قضا می‌گوید بی حجابی و بدپوششی جرم است، کسی نمی‌تواند دست نیروی انتظامی را در برخورد با این پدیده ببندد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول