اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه شورای پژوهشی پردیس قم دانشگاه تهران تاکید شد:

تحول در علوم انسانی با سیاست‌ پیشگی منافات دارد

خبرگزاری فارس: شورای پژوهشی پردیس قم دانشگاه تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحول در علوم انسانی کاری طولانی است و طبیعی است که چنین کار مهمی با شتاب‌زدگی، شعار‌زدگی و سیاست‌پیشگی منافات دارد.

تحول در علوم انسانی با سیاست‌ پیشگی منافات دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در ششمین جشنواره پژوهشی پردیس قم دانشگاه تهران که پیش از ظهر امروز در این دانشگاه برگزار شد، بیانیه شورای پژوهشی پردیس قم توسط نماینده این شورا قرائت شد.
در ابتدای این بیانیه آمده است: در باب وضع تحقیق و پژوهش در کشور ما به نظر می­رسد از مرحله درک اهمیت این مقوله عبور کرده و گام­هایی به پیش برده­ایم و به مرحله­ای رسیده­ایم که باید سیاست اصل قرار دادن پژوهش را به دست گیریم و در باب تحول و تعمیق محتوای پژوهش تلاش کنیم.
در ادامه آمده است: تحول در علوم انسانی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، به گفتمانی فراگیر در دانشگاه و حوزه تبدیل شده است و در هر کوی و برزن سخن از تحول در علوم انسانی به میان می­آید که ما نیز این نکته را به فال نیک می­گیریم و شعار جشنواره امسال را همین موضوع قرار داده­ایم.
در ادامه تاکید شده است: اما باید توجه داشت چنین کار سترگ و بزرگی بی‌گمان شرایطی دارد که بدون توجه به آن نمی­توان انتظار توفیق داشت؛ اولا باید توجه کرد علوم انسانی در غرب طی چهار قرن شکل گرفته و به صورت کنونی در آمده است و طبیعی است که تحول در آن نیز کاری طولانی است و طبیعی است که چنین کار مهمی با شتاب­زدگی، شعار­زدگی و سیاست­پیشگی منافات دارد.
در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: زمام تحول در علوم انسانی به مثابه یک کار سترگ، باید به دست عالمان این عرصه سپرده شود و از نظر صاحبان واقعی فکر و اندیشه در این زمینه استفاده شود.
لازم است مقررات و آیین­نامه­های پژوهشی که بیشتر با معیارهای کمی تدوین شده­اند و سیطره کمیت در آنها مشهود است با رویکردهای دقیق علمی و کیفی باز‌بینی شوند.
در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: ما تحول در علوم انسانی را شروع مبارکی می­دانیم برای رسیدن به آرمان‌هایی که هدف انقلاب اسلامی است و تاکید می­کنیم که با همدلی و همکاری می­توان چنین تحول بزرگی را به سر منزل مقصود رساند.
در ادامه این بیانیه به اهداف و عملکرد این جشنواره و نحوه انتخاب برگزیدگان این جشنواره اشاره شده است.
‌بررسی آثار ششمین جشنواره پژوهشی پردیس قم دانشگاه تهران از ابتدای سال تحصیلی 90 آغاز شده و بر اساس معیارهای علمی دانشگاه تهران از هر دانشکده یک پایان­نامه، از میان مجلات علمی پژوهشی و دانشجویی یک مجله و از هر دانشکده یک استاد به عنوان برگزیده در عرصه پژوهش انتخاب شده‌اند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول