اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تحصیلی جاری صورت گرفت؛

برگزاری نماز در مدارس اصفهان در زنگ فضیلت

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری نماز جماعت در مدارس اصفهان در زنگ فضیلت برگزار شده است.

برگزاری نماز در مدارس اصفهان در زنگ فضیلت
مهدی نم‌نبات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید به سوی برگزاری نماز جماعت تشویق شوند، اظهار داشت: در سال جاری برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری نماز جماعت در مدارس صورت گرفته است اما مدارس هیچ‌گونه اجباری در راستای این موضوع ندارند.
وی به برگزاری زنگ نماز در مدارس موجود در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر افق‌های شرعی در مناطق مختلف استان مشخص شده است و  نماز در مدارس اصفهان در زنگ فضیلت برگزار می‌شود.
کارشناس مسئول قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این برنامه در مدارس موجود در سراسر استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت در مدارس اجباری نیست و اما در حال حاضر تمامی زیر‌ساخت‌های انجام این موضوع در مدارس اصفهان ایجاد شده است.
وی به زمان مشخص شده برای برپایی نماز در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: برای برگزاری نماز جماعت در مدارس 20 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است و برنامه در سال جاری قانونمند‌تر از سال‌های گذشته در مدارس اجرا می‌شود.
نم‌نبات با اشاره به نتایج برگزاری مستمر نماز جماعت در مدارس تاکید کرد: با تحقق این موضوع دانش‌آموزان به سوی خواندن نماز در افق‌های شرعی تشویق می‌شوند و روحانیون در مراسم زنگ نماز به پرسش‌های دانش‌آموزان در ارتباط با مسائل شرعی، مذهبی و اشکالات آنها پاسخ می‌دهند.
وی اضافه کرد: مدارس باید زمان آموزشی را به صورتی تنظیم کنند که نماز جماعت در زنگ فضیلت برگزار شود و  دانش‌آموزان به حضور در برپایی نماز‌های جماعت گرایش پیدا کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول