اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسفراین:

زلزله اسفراین به تأسیسات زیربنایی آسیبی وارد نکرد

خبرگزاری فارس: فرماندار اسفراین تاکید کرد: زلزله اخیر در این شهرستان به هیچ یک از تأسیسات عمومی و زیربنایی آسیبی وارد نکرده است.

زلزله اسفراین به تأسیسات زیربنایی آسیبی وارد نکرد
محمد محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسفراین با اشاره به وقوع چهار زمین لرزه طی دو روز گذشته در این شهرستان که بزرگ‌ترین آن 5/4 ریشتر بوده است، گفت: این زمین لرزه صرفاً خساراتی در حد ترک خوردگی به سه واحد مسکونی در روستای امین آباد و شکستگی شیشه واحدهای مسکونی در چهار واحد روستای فریمان وارد کرد.
وی تصریح کرد: همچنین به خاطر این زلزله سقف یک واحد مسکونی در روستای امین آباد که خالی از سکنه بوده، فرو ریخت.
محمدزاده با بیان اینکه بر اثر این زمین لرزه بخشی از کوه های مجاورت محور ارتباطی اسفراین به بجنورد در حوالی آب بخش و همچنین محور روئین در محدوده محمدی و عراقی ریزش کرد، اظهار داشت: با تلاش راهداران و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان بلافاصله این محورها از وجود سنگ پاک شد.
وی با تاکید بر اینکه اکنون وضعیت در اسفراین عادی بوده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: این زمین لرزه خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی در پی نداشته است.
نماینده عالی دولت در اسفراین در عین حال با اشاره به زلزله خیز بودن این شهرستان بر آمادگی هرچه بیشتر مردم در مقابل بروز حوادث طبیعی تاکید کرد و گفت: حادثه هیچ‌گاه خبر نکرده و باید همواره آمادگی خود را داشته باشیم.
وی اظهار داشت: ارائه آموزش‌ها و همچنین برگزاری مانورهای مختلف تأثیر بسزایی را در کاهش خسارات حوادث طبیعی به دنبال خواهد داشت.
محمدزاده تصریح کرد: برگزاری این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف چون؛ دانش آموزی، دانشجویی و ... به خاطر وجود جمعیت قابل توجه در این مراکز حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: برای به حداقل رساندن صدمات ناشی از حوادث نیاز است که آموزش‌های مقابله با حوادث طبیعی فراگیر و همگانی شود.
فرماندار اسفراین تصریح کرد: این آموزش‌ها و مانورها باید در طول سال به دانش آموزان مدارس و دانشگاه‌ها ارائه شود.
وی در عین حال بر آمادگی هرچه بیشتر اعضای عضو مدیریت بحران برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد و گفت:‌ شهرستان اسفراین به خاطر حادثه خیز بودن نیازمند آمادگی هرچه بیشتر اعضای این ستاد است تا با تدابیر لازم به مقابله با حوادث بپردازند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول