اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد؛

رصد ماه گرفتگی 19 آذر در مصلای کرمان

خبرگزاری فارس: ماه گرفتگی 19 آذر ماه بعد از ظهر فردا در محل مصلای امام علی (ع) کرمان رصد می‌شود.

رصد ماه گرفتگی 19 آذر در مصلای کرمان
مسئول اجرایی آیین رصد ماه گرفتگی 19 آذرماه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ماه گرفتگی 16 آذرماه با همکاری استانداری و انجمن نجوم کرمان در محل مصلای امام علی (ع) این شهر رصد می‌شود.
امین ناظمی افزود: با قرار دادن دستگاه تلسکوپ و وصل کردن چشم الکترونیکی آن به دستگاه پروژکتور ماه گرفتگی 16 آذر به صورت مستقیم بر روی پرده در محل مصلای امام علی (ع) کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.
وی بیان داشت: با توجه به سردی هوا پرده نمایش ماه گرفتگی 19 آذر در فضای سرپوشیده مصلای امام علی (ع) کرمان نصب می‌شود.
ناظمی اقامه نماز آیات، ایراد سخنرانی مذهبی و علمی در باره ماه گرفتگی توسط کارشناسان نجوم کرمان را از جمله بخش‌های جنبی آیین رصد ماه گرفتگی 19 آذر ماه در کرمان برشمرد و ابراز داشت: نماز آیات به امامت حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور امام جمعه موقت کرمان اقامه می‌شود.
وی از حضور مسئولان استانی از جمله استاندار و معاون سیاسی امنیتی و فرماندار کرمان و همچنین فاطمی پدر نجوم کرمان و هیئت رئیسه و استادان بخش فیزیک دانشگاه شهید باهنر در آیین رصد ماه گرفتگی 19 آذر ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور در این آیین برای عموم مردم آزاد است.
ناظمی زمان رصد ماه گرفتگی 19 آذر در کرمان را ساعت 16 و 16 دقیقه بعد از ظهر شنبه ذکر و بیان کرد: گرفت کامل ماه در ساعت 18 است و این پدیده را بدون تلسکوپ هم می‌توان دید.
وی با اشاره به اینکه در 19 آذر، ماه به صورت گرفته از شرق طلوع می‌کند، عنوان کرد: فضای باز مصلای امام علی (ع) یکی از دلایل انتخاب این مکان برای رصد ماه گرفتگی است.
ناظمی از برگزاری کارگاه عکاسی نجومی همزمان با اجرای برنامه رصد ماه گرفتگی 19 آذر در کرمان خبر داد و افزود: عکس‌های ماه گرفتگی خردادماه جاری در محل مصلای کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.
وی ابراز داشت: رصد ماه گرفتگی 19 آذر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا تا سال 94 ماه گرفتگی کامل دیگری از ایران قابل مشاهده نیست.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول