اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

اجتماعات بزرگ هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور فراگیر شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید اجتماع هیئت‌های مذهبی که با هدف وحدت در برخی شهرها برگزار و در تمام کشور فراگیر شود.

اجتماعات بزرگ هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور فراگیر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در اجتماع بزرگ عاشورائیان در ویرانی شاندیز مهمترین هدف از برگزاری مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را پیدا کردن معرفت نسبت به اهل بیت دانست و اظهار داشت: باید بدانیم برای چه سینه‌زنی و عزاداری می‌کنیم و دو ماه حسینیه‌ها و مساجد را سیاه‌پوش کرده و در آن مجالس عزای امام حسین (ع) را برگزار می‌کنیم.
دهقان با اشاره به مشتاق بودن مردم در برپا کردن مراسمات عزاداری امام حسین (علیه السلام) در کل کشور افزود: هیچ هزینه‌ای در کشور به اندازه هزینه‌های دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) نیست و شما
می‌بینید که در روزهای عاشورا و تاسوعا تقریبا تمام مردم از این مراسمات اطعام می‌شوند.
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس خاطرنشان کرد: همه خود را در برگزاری این مراسمات شریک می‌دانند و امروز ماه محرم و عزاداری بر اهل بیت امام حسین (ع) در تمام نقاط دنیا برگزار می‌شود و  عزاداری‌ها فراتر از ایران و کشورهای همسایه است.
این عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: اگر آن زمان حضرت زینب (س) در مقابل یزید ایستاد و قسم خورد که هیچ‌گاه یزیدیان نمی‌توانند نام امام حسین (ع) را از قلب مردم بیرون کنند امروز  ما شاهد این اتفاق هستیم و نه تنها در ایران که مذهب شیعه هست بلکه در عراق، افغانستان و دیگر کشورها ما شاهد اجتماعات بزرگ عزاداری سرور و سالار شهیدان هستیم.
وی با اشاره به حضور بیش از پنج میلیون زائر روزهای عاشورا و اربعین در سال گذشته کربلای معلی گفت: آمریکایی‌ها صدها هزار میلیارد دلار خرج کردند و عراق را به تصرف خود در آوردند تا زمینه‌ای مناسب برای محاصره ایران به دست آید اما حضور حماسی شیعیان که با نام امام حسین(ع) در کربلا گردهم جمع می‌شوند تمام معادلات آمریکاییان را به هم ریخته و آنها به این نتیجه رسیده‌اند که از عراق چیزی بدست نخواهند آورد.
دهقان تأکید کرد : جایی که نام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وجود داشته باشد و جایی که شیعه حضور داشته باشد آمریکا چیزی به‌دست نخواهد آورد ،این روزها شاهد خروج خفت بار آمریکایی‌ها از عراق هستیم، همان‌طور که اسرائیلی‌ها از جنوب لبنان فرار کردند و دیدند که راهی برای ماندن ندارند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اجتماعات عاشورایی و مردمی در شهرهای زنجان، اردبیل، کرمان و دیگر نقاط کشور را نقطه عطفی در مراسمات محرم کشور دانست و تأکید کرد: باید این‌گونه مراسمات که با هدف وحدت هیئت‌های مذهبی در برخی شهرها برگزار می‌شود در تمام کشور فراگیر شود و این حرکت می‌تواند بر زیبایی‌های عاشورا تأکید بیشتری کند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این اجتماعات عظیم که در آن هیأت های مذهبی با هم هم‌صدا می‌شوند و فریاد "هیهات من الذله" را یکجا سر می‌دهند عظمت شیعه و اسلام را نشان می‌دهد.
دهقان افزود: ما در احادیث و روایات بسیار داریم که باید در عزاداری‌ها بر مصیبت‌های ائمه اطهار روضه خواند و گریه کرد و اگر اشک جاری شود تمام گناهان بخشیده می شود و نفس کشیدن در خیمه عزاداری امام حسین (علیه السلام) عبادت به شمار می‌آید.
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس با اشاره به حدیثی در اهمیت گریه بر امام حسین (ع)  گفت: هر کس گریه کند و یا کسی را بگریاند و یا خودش را شبیه گریه کنندگان در آورد بهشت بر او واجب می شود و این از احادیث معتبر است.
وی بیان داشت: اگر کسی بر مصیبت‌های امام حسین (ع) گریه کرد در بخشیده شدن گناهانش شک نکند اما باید بداند که در راه امام حسین (ع) ثابت قدم باشد و حرفی را که در این راه می‌زند در پایش ایستادگی کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول