اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر مشهد:

برگشت نظر اعضا به معنای غیرقانونی بودن مصوبه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی مشهد در ارتباط با غیرقانونی بودن یکی از مصوبات شورای شهر مشهد گفت: برگشت نظر اعضای شورای شهر به دلایلی مانند فشارها نباید به معنای غیرقانونی مصوبه مطرح شود.

برگشت نظر اعضا به معنای غیرقانونی بودن مصوبه نیست
فاطمه غیور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با اظهارنظرهای چند تن از اعضای شورای شهر مشهد در راستای غیرقانونی بودن یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد اظهارداشت: ممکن است از زمان برگزاری جلسه کمیسیون تا زمان اعلام نظریه در صحن علنی شورای شهر مشهد با توجه به طولانی بودن زمان، اعضا با تحقیقاتی که انجام می‌دهند از نظر خود در کمیسیون برگردند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی مشهد تاکید کرد: برگشت نظر اعضا امری طبیعی است اما عنوان نکنند که مصوبه غیرقانونی بوده است چرا که موضوع باغ گیاه‌شناسی نیز مانند سایر دستورات در جلسه مطرح و اعلام نتیجه بدون مخالفت اعضای شرکت‌کننده در کمیسیون عنوان شد.

مصوبه باغ گیاه‌شناسی غیرقانونی نبود
وی تاکید کرد: مصوبه باغ گیاه‌شناسی غیرقانونی نبود چرا که مسیر هیئت رئیسه را به صورت کامل سپری کرد و اگر اعضا با تحقیقی که کردند و یا با بروز مخالفت‌ها و فشارهایی از نظر خود برگشتند نباید مصوبه شورا و کمیسیون را زیر سوال ببرند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی مشهد افزود: موضوعاتی که در کمیسیون مطرح می‌شود قبل از مطرح شدن در دستور کار کمیسیون نوشته می‌شود.
وی با اشاره به این که دستور کارها به اعضای کمیسیون ابلاغ می‌شود افزود: در ارتباط با مصوبه باغ گیاه‌شناسی که اعضای شورای اسلامی شهر این‌گونه عنوان می‌کنند که این مصوبه غیرقانونی است این در حالی است که این دستور نیز مانند سایر دستورهای موجود در جلسه با ارائه گزارش در حضور مسئول حقوقی شورای شهر مشهد مطرح شد.

نبود پیشرفت فیزیکی در اجرای باغ گیاه‌شناسی پس از گذشت 10سال
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی مشهداظهارداشت: باغ گیاه‌شناسی با گذشت 10سال پیشرفت فیزیکی نداشته است.
وی با اشاره به گزارش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری شهرداری مشهد اظهار داشت: در این راستا مقررشده بود که بخشی از هزینه‌های اجرای باغ گیاه‌شناسی مشهد توسط شهرداری و بخشی از آن توسط سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی پرداخت شود.

پرداخت نشدن اعتبارات از سوی جهاد کشاورزی

غیور اظهار داشت:با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این حوزه، شهرداری مشهد هزینه‌های لازم برای اجرای این طرح را پرداخت کرد اما در این میان تامین اعتبارات از سوی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی محقق نشد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در انتظار تامین اعتبارات از سوی دولت برای اجرای این طرح بود که بر این اساس کار با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته اجرایی نشد.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری مشهد در ادامه این‌گونه مطرح کرد که در صورت واگذاری، این طرح را می‌تواند با هزینه کردن اعتبارات پروژه باغ گیاه‌شناسی، را با سرعت بیشتری اجرایی کند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی مشهداظهارداشت: پس از اعلام واگذاری باغ گیاه‌شناسی به شهرداری مشهد و نیز ارائه تفاهم‌نامه‌ای برای اصلاح و پیش‌بینی اجرای این طرح به کمیسیون، نتیجه نهایی در کمیسیون مطرح شد که در نهایت اعضای حاضر در این جلسه مخالفتی با این موضوع اعلام نکردند.
غیور به سپری شدن مراحل  قانونی برای اعلام این موضوع در صحن علنی شورای شهر مشهد نظیر اعلام در هیئت رئیسه شورای شهر مشهد و موافقت با اعلام آن در صحن علنی شورای شهر مشهد و نیز قرارگرفتن این موضوع در ماده 9 اشاره کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی مشهد تاکید کرد: در کمیسیون، نظر کمیسیون بلند اعلام شد و کسی نیز اعلام مخالفتی با این امر عنوان نکرد و بر این اساس این موضوع نیز مانند سایر موضوعات مسیر قانونی خودش را طی کرد.
انکار اعضای شورا برای حضور جلسه کمیسیون با وجود فایل صوتی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: در این ارتباط برخی از اعضای شورای شهر مشهد اظهارنظرهایی کردند که از جمله آن در این راستا حضور خود را در جلسه کمیسیون انکار کردند این در حالی است که فایل صوتی جلسه به صورت کامل وجود دارد.
وی در ادامه به ماده‌ای قانونی برای دفاع از حقوق کمیسیون اشاره کرد و اظهار داشت: براساس ماده‌ای قانونی چنانچه در صحن علنی شورای شهر به فردی توهین شود و یا این که شخصیت فرد زیر سوال برده شود این عضو می‌تواند در مدت زمانی مشخصی برای  پاسخ‌گویی در ارتباط با مسائل مطرح شده از حق خود دفاع کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول