اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کاهش قیمت سکه؛

تعداد بانک‌های عرضه‌کننده طلا در اصفهان بیشتر شود

خبرگزاری فارس: اگر شعب بانک‌ها در استان اصفهان و دیگر استان‌های کشور افزایش پیدا کند زودتر به نتیجه برای قیمت واقعی سکه می‌رسیم.

تعداد بانک‌های عرضه‌کننده طلا در اصفهان بیشتر شود
هوشنگ شیشه‌بران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت بازار طلا بیان داشت: با توجه به اقدامی که بانک مرکزی در بازار طلا انجام داده قیمت سکه به یکباره 20 تا 30هزار تومان کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: قیمت سکه حدود 70 تا 80هزار تومان حبابی بوده و بایستی این حباب شکسته شود.
دبیر اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: شکستن حباب موجود در سکه بستگی به عرضه و تقاضا دارد هرچه تقاضا در کشور بیشتر شود ممکن است قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کند.
وی افزود: اگر شعب عرضه و واگذاری سکه بیشتر شود به دلیل اینکه تقاضا بسیار بالا رفته است شکستن حباب‌های موجود در قیمت سکه بیشتر عملی می‌شود.
شیشه‌بران اضافه کرد: به دلیل اینکه تقاضا در بازار طلا در حال حاضر بالا رفته برای افزایش قیمت سکه در بازار مزید بر علت شده است.
وی اظهار داشت: عرضه و تقاضا در بازار با قیمت بازار سکه و طلا نسبت و تأثیر مستقیمی دارد.
دبیر اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به قیمت اونس جهانی طلا تصریح کرد: در حال حاضر قیمت اونس جهانی طلا یک هزار و 746 دلار است که با توجه به قیمت دلار موجود در ایران، به طور طبیعی قیمت هر گرم طلای 18 عیار حدود 56 هزار و 50 تومان در بازار آزاد است.
وی تاکید کرد: اگر شعب بانک‌ها در استان اصفهان و دیگر استان‌های کشور افزایش پیدا کند زودتر به نتیجه برای قیمت واقعی سکه می‌رسیم.
شیشه‌بران گفت: قیمت ذکر شده در هر گرم طلای 18 عیار به صورت مستقیم برگرفته از قیمت اونس جهانی است و افزایش قیمت آن در ایران ارادی نیست.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر طرح عرضه شمش در کشور بیان داشت: شمش کالایی است که وارد کردن آن به عنوان قاچاق محسوب می‌شود و فقط از طریق بانک مرکزی عرضه و واگذاری آن ممکن است و ما برای رونق بخشیدن به امر صادرات و تولیدات داخلی خود باید شمش به اندازه کافی در اختیار تولیدکنندگان ما قرار دهد.
دبیر اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ادامه داد: با توجه به قیمت یک هزار و 746 دلار اونس جهانی طلا، برآورد شده که قیمت واقعی سکه در بازار560  تا 570 هزار تومان است.
به گزارش خبرگزاری فارس، این در حالی است که عباس علی قانع مدیر دایره فروش و بازاریابی سرپرستی بانک ملی استان اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: دستورالعمل حراج شمش طلا در استان اصفهان تا این لحظه صادر نشده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول