اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان رضوی به مناسبت 16 آذر؛

16 آذر در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده است

خبرگزاری فارس: در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو آمده است: 16 آذر تا همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده است.

16 آذر در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ در این بیانیه آمده است: ۱۶ آذر ماه که در حافظه تاریخی ملت، روز دانشجو و دانشگاه نام‌گذاری شده است، امسال تطابق مبارکی با محرم الحرام حسینی (ع) و اقدام دانشجویان انقلابی در ورود به سفارت انگلیس دارد.
این بیانیه می‌افزاید: باید اذعان داشت چندی است که دیگر 16 آذر تنها با شهادت قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا شناخته نمی‌شود، اگرچه خون این 3 نفر برای همیشه در تاریخ گواه روحیه ضد استعماری دانشجوی مسلمان ایرانی خواهد بود. اما جنبش دانشجویی به عنوان قشر آگاه جامعه وظیفه‌ای صد چندان بر دوش دارد تا با نصب‌العین قرار دادن منویات ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مبنی بر مسلح شدن به سلاح دانش و بصیرت همواره در سایر عرصه­های انقلاب منشأ اثر باشد.
این بیانیه ادامه می‌دهد: دانشجوی انقلابی و مسلمانی که همواره در صف اول انقلاب ایستاده، پیشتاز مبارزه با استکبار و امپریالیزم است و این یک روحیه جهادی است که دانشجویان پیرو خط امام و رهبری از ابتدای انقلاب در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب و استقلال کشورش از دست بیگانه، داشته ­است.
حرکت انقلابی دانشجویان در 8 آذر امسال نمایانگر روح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز است.
این بیانیه تاکید می‌کند: در حقیقت، حافظه تاریخی ملت ایران هنوز از یاد نبرده است که انگلستان این روباه پیر چه جفایی در حق این ملت داشته است؛ بی‌شک حضور انگلیس در ایران یادآور سال­ها تحقیر و توطئه است و اگر گزارشی از تمام اعمال انگلیس جنایتکار از زمان ورودش به ایران تاکنون تهیه شود، از حضور و اشغال کشورمان در یکصد و پنجاه سال گذشته تا دخالت و غارت منابع این مرزو بوم، به قدرت رساندن رضاخان دیکتاتور، سلطه بر منابع نفتی، حمایت از دشمنان ما و تحریم‌های یک‌جانبه، ترور عزیزان ملت ایران و انواع و اقسام فریبکاری­ها، بی­صفتی­ها و خباثت‌ها به چشم می­خورد، آنگونه که قلم از نوشتن شرم خواهد کرد و شرح آن تمام نخواهد شد.
در ادامه آمده است: بر همین اساس ما دانشجویان انقلابی در آستانه 16 آذر چند نکته را با مردم درمیان خواهیم گذاشت؛ بی­گمان ورود به سفارت انگلیس توسط دانشجویان انقلابی در دهه اول محرم، پیامی بود با مضمون "هیهات من الذله" و بیزاری جستن از دخالت، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان علیه ملت عزیز که این حرکت مستقل دانشجویان به خوبی این موضوع را روشن می‌سازد که روحیات ملت ایران و به طور اخص قشر فرهیخته، پر است از بغض نسبت به استکبار. پر است از شعار مرگ بر تبعیض و استعمار. و این موضع دانشجویان انقلابی در روزهای اخیر، خود بازگوی سال‌ها ظلمی‌ است که از روباه پیر به یادگار دارند. بنابراین هر فرد ایرانی آزاده‌ای که دلش برای این خاک و آب می‌تپد و جنایات استعمار پیر در حق ایران و ایرانی را مشاهده کرده است، بداند که تسخیر سفارت روباه پیر به نفع ایران و منافع ملی کشورمان خواهد بود.
این بیانیه ادامه می‌دهد: ضمن تشکر از تدبیر به موقع مجلس شورای اسلامی، نارضایتی شدید خود را از اقدام منفعلانه وزارت امور خارجه در اعطای مجوز به تعدادی از سفرای خارجی به منظور بازدید از باغ قلهک و عدم حضور دیپلمات‌های ایرانی بازگشته از لندن در جمع دانشجویان استقبال کننده ابراز می­کنیم و معتقدیم مماشات و سیاسی­کاری با روباه پیر در شأن نظام نیست.
این بیانیه می‌افزاید: نهادهای قضایی و حقوقی بین المللی باید بدانند، که تمام فعالیت‌های هسته­ای ایران صلح آمیز بوده و خط دهی، گزارش‌های جانبدارانه، تهدید و تحریم علیه ایران اسلامی و انقلابی اثری نداشته و ندارد.
در این بیانیه آمده است: ما هنوز هم عاشورا داریم، همه جا را کربلا می‌پنداریم. ما از نسل حسینیم. قدرتمان در ایمان است، آنجا که تمام ایدئولوژی و دنیای شما در برابرش زانو خواهند زد.
در ادامه آمده است: امروز تاریخ بشریت در نقطه عطفی قرار دارند که از انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته و به بیداری اسلامی منجر شده و حرکت­های اسلامی موجی است که حق خواهی و مبارزه با استبداد و استکبار شاکله­ی آن را تشکیل داده و هم اکنون با نام بیداری جهانی در تمام نقاط دنیا تسری پیدا کرده است و این مایه بسی خوشبختی برای مسلمانان است که در دورانی به سر می‌بریم که حق تعیین سرنوشت کشور و جهان پیرامون خودمان را پیدا کرده و می‌توانیم آنطور که خود می‌اندیشیم و خود می‌خواهیم، زندگی کنیم نه آنکه اقلیت یک درصدی اشراف زاده‌ها تعیین می‌کنند. امروز صدای اعتراض به کاخ‌نشینان استکبار از میدان لولو بحرین و التحریر مصر به وال استریت آمریکا کشیده شده، نشان از همگرایی و همصدایی جمعیت ۹۹ درصد جهان بر علیه ۱ درصد ظالم و دروغگو و تروریست است.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مشهد ضمن حمایت از حرکت‌های اسلام‌خواهی در خاورمیانه، اقدام انقلابی دانشجویان دانشگاه‌های ایران را نشان‌دهنده همبستگی فرامرزی دل‌های ملت‌ها در مقابله بر ضد ظلم و بی‌عدالتی می­دانیم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول