اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمعه 18 آذرماه در اصفهان؛

کتاب زندگی و آثار حاج میرزا آقا امامی رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مؤلف کتاب «زندگی و آثار هنری حاج میرزا آقا امامی» گفت: کتاب نفیس زندگی و آثار حاج میرزا آقا امامی جمعه 18 آذرماه با حضور استاد فرشچیان و برخی از هنرمندان برجسته کشور در تالار سوره حوزه هنری اصفهان رونمایی می‌شود.

کتاب زندگی و آثار حاج میرزا آقا امامی رونمایی می‌شود
مهدی وفامهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره کتاب «زندگی و آثار هنری حاج میرزا آقا امامی» اظهار داشت: این کتاب پژوهشی در شرح احوال و آثار حاج میرزا آقا امامی هنرمند نگارگر و سوخت اصفهانی است.
وی با بیان این مطلب افزود: میر محمد مهدی امامی معروف به « حاج میرزا آقا امامی اصفهانی نقاش‌باشی» از هنرمندان به نام نیمه نخست سده 14 هجری بوده که از نقاشان بزرگ دوره ناصرالدین شاه قاجار به شمار می‌رفته است.
مؤلف کتاب «زندگی و آثار هنری حاج میرزا آقا امامی» با اشاره به اینکه حاج میرزا آقا امامی در چهره پردازی و جانورسازی، گل و مرغ، نماسازی، طراحی نقوش قالبی، کارهای روغنی، تذهیب، تشعیر دستی قوی داشت، اضافه کرد: حاج میرزا آقا امامی هنر سوخت را از روی جلد قرآن بر روی تابلو، منتقل کرد و در واقع ابداع کننده هنر تابلو سوخت است.
وی حاج میرزا آقا امامی را از جمله هنرمندانی دانست که با وجود آثار بسیاری که خلق کرده ولی در زمان خود گمنام باقی مانده است، بیان داشت: علاوه بر زینت السادات امامی که همچنان کار پدر خویش را دنبال کرد، شاگردان بسیاری از جمله حسین اسلامیان، حسین خطایی و محمود فرشچیان را تربیت کرده است.
وفامهر با بیان اینکه آثار حاج میرزا آقا امامی در سراسر ایران و موزه‌های خارج از کشور پراکنده است، تصریح کرد: به عنوان طرح پایانی کارشناسی ارشد خود سعی به جمع‌آوری آثار وی را در قالب یک کتاب کرده که علاوه بر شرح زندگی ایشان است، حدود 70 اثر از کارهای ایشان عکاسی و برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.
وی ادامه داد: در مقدمه کتاب 304 صفحه‌ای «زندگی و آثار هنری حاج میرزا آقا امامی» سخنانی از آیدین آغداشلو، محمود فرشچیان و محمد علی کریم‌زاده تبریزی به چاپ رسیده است.
کارشناس ارشد تصویرسازی با اعلام این خبر که آئین رونمایی از کتاب «زندگی و آثار هنری حاج میرزا آقا امامی» در ساعت 18 بعدازظهر روز جمعه 18 آذرماه سال جاری است، تاکید کرد: این مراسم در تالار سوره حوزه هنری اصفهان و با حضور زینت‌السادات امامی، استاد محمود فرشچیان، محمد حسن حامدی و برخی از هنرمندان برجسته کشور و اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول