اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایانه مرز بین‌المللی مهران:

36 هزار زائر حسینی از مرز مهران تردد کردند

خبرگزاری فارس: مدیر پایانه مرز بین‌المللی مهران با بیان اینکه در دهه نخست ماه محرم 36 هزار زائر از مرز بین‌المللی مهران تردد کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در دهه دوم ماه محرم نیز این خروجی مورد استقبال زوار قرار گیرد.

36 هزار زائر حسینی از مرز مهران تردد کردند
محمود ساریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با بیان اینکه در دهه نخست ماه محرم 36 هزار زائر از مرز بین‌المللی مهران تردد کردند، اظهار داشت: این تعداد زائر مرز مهران را برای تردد به عتبات عالیات برگزیده‌اند.
وی با بیان اینکه از زمان بازگشایی مرز بین‌المللی مهران تاکنون میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی از این خروجی تردد داشته‌اند، افزود: این خروجی بین‌المللی در استان ایلام بهترین و امن‌ترین محور تردد برای زوار دو کشور ایران و عراق است.
ساریان با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های این شهر ایجاد و توسعه یابد تا بستر توسعه استان ایلام نیز فراهم شود، گفت: این مرز امن‌ترین خروجی به کشور عراق است و از زمان بازگشایی آن تاکنون مورد استقبال زوار دو کشور واقع شده است و پیش‌بینی می‌شود در دهه دوم ماه محرم نیز این خروجی مورد استقبال زوار قرار گرفته و از این خروجی به کشور عراق سفر کنند. 
این مسئول اضافه کرد: برقراری امنیت مهمترین شاخصه مرز بین‌المللی مهران در جنوب استان ایلام در مقایسه با دیگر خروجی‌های کشور جمهوری اسلامی است و این امنیت مستمر به واسطه تدابیر اندیشیده شده مسئولان جمهوری اسلامی ایران است.
این مسئول همچنین به اشتراکات مذهب و فرهنگ مردم دو طرف مرز ایران اسلامی و عراق اشاره کرد و افزود: این عوامل نیز در برقراری امنیت در این خروجی بسیار موثر است.
خروجی بین‌المللی و تجاری مهران در 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد.
این مرز پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال 82 دوباره بازگشایی شده و اکنون مورد استقبال زوار و تجار دو کشور ایران اسلامی و عراق قرار گرفته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول