اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به یاد آخرین نماز امام حسین (ع)؛

نماز ظهر عاشورا در سراسر خراسان شمالی اقامه شد

خبرگزاری فارس: عزاداران حسینی در خراسان شمالی به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) نماز وحدت بخش ظهر عاشورا را در سراسر این استان اقامه کردند.

نماز ظهر عاشورا در سراسر خراسان شمالی اقامه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد عزاداران ابا عبدالله‌الحسین ظهر امروز در نقاط مختلف خراسان شمالی با طنین انداز شدن اذان ظهر به اقامه نماز پرداختند.
در بجنورد مرکز خراسان شمالی نیز نمازگزاران به محض بلند شدن صدای اذان ظهر سجاده عشق را گسترانیدند و با خدای خود به راز و نیاز پرداختند.
عزاداران حسینی در این استان که از بامداد امروز در قالب دسته‌های مختلف در نقاط مختلف خراسان شمالی به عزاداری مشغول بودند، با فرا رسیدن وقت نماز نیز با متوقف کردن عزاداری‌های خود در صفوفی به هم پیوسته به نماز ایستادند.
همچنین برای نخستین بار امسال هیئت‌های عزاداری با سازمان دهی که از سوی تبلیغات اسلامی استان انجام شده بود در مقابل پایانه مسافربری بجنورد متمرکز شده و ضمن عزاداری نماز ظهر را عاشورا را اقامه کردند.
این خبر حاکی است نماز ظهر عاشورا که چند سالی است با شکوه فراوانی در خراسان شمالی برگزار می‌شود، امسال نیز با توجه به تاکیدات صورت گرفته برای برپایی این فریضه دینی برگزار شد چرا که امام حسین (ع) در روز عاشورا با فرا رسیدن در کارزار جنگ به نماز ایستاده و با خدای خود به راز و نیاز پرداخت. 
گزارش‌های رسیده از شهرهای شیروان، اسفراین، آشخانه، جاجرم، گرمه، فاروج است مردم این مناطق نیز با ارج نهادن به این روز بزرگ نماز ظهر عاشورا را با شکوه هر چه تمام اقامه کردند.
بر پایه این خبر یک مداح پیشکسوت ملی در آئین عزاداری هیئت‌های سینه‌زن و زنجیرزن مرکز خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود تصریح کرد: ما به عنوان ارادتمندان امام حسین (ع) باید در این عرصه پیشگام باشیم.
ولی‌الله قاسم پور با تاکید بر اینکه باید شیوه این فریضه الهی را از نزدیکان خود آغاز کرد، گفت: البته کسی که این فریضه الهی را به جای می‌آورد باید از رشد و کفایت لازم برخوردار باشد.
وی اضافه کرد: در نهی از منکر باید از بزرگترین منکران نهی کرده و همچنین در امر به معروف باید مردم را متوجه کرامات و شخصیت خودشان کرده تا بتوان اثر گذاری لازم را در اجرای این فریضه الهی انجام داد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول