اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عاشورای حسینی (ع)؛

خراسان شمالی در ماتم جگر گوشه زهرا (س) غرق در ماتم شد

خبرگزاری فارس: همزمان با روز عاشورای حسینی جای جای خراسان شمالی در ماتم جگر گوشه حضرت مرضیه (س) غرق در ماتم و عزا شد.

خراسان شمالی در ماتم جگر گوشه زهرا (س) غرق در ماتم شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مردم ولایتمدار این استان امروز با به راه انداختن دسته‌های منظم عزاداری در حالی که علم و پرچم‌ها را به نشانه عزا به دوش می‌کشیدند در خیابان‌های شهر و روستاهای خراسان شمالی به نوحه سرایی، سینه‌زنی و زنجیرزنی پرداختند.
جوانان و نوجوانانی که عشق به امام حسین (ع) در وجودشان عجین شده با شور و شوق زائد الوصفی در مجالس عزاداری سالار شهیدان حضوری فعال داشتند گزارش‌های رسیده از شهرها و بخش‌های مختلف این استان نیز حاکی است مردم این مناطق عاشورای حسینی را هر چه تمام گرامی داشتند.
در بجنورد مرکز خراسان شمالی نیز ده‌ها هیئت سینه‌زنی و زنجیرزنی با حضور در محوطه اطراف بارگاه امامزاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر برادر گرامی امام رضا (ع) مراسم عزاداری و سوگواری حماسه بزرگ کربلا را برگزار کردند.
این خبر حاکی است همچنین گروه‌های کثیری از عزاداران حسینی با حضور در پایگاه‌های سیار جمع‌آوری خون، مقداری از خون خویش را به عنوان نذری هدیه کردند.
آئین مقتل خوانی از دیگر مراسم‌های برگزار شده به مناسبت عاشورای حسینی در خراسان شمالی بوده که شرکت کنندگان در این آئین‌ها به یاد مصائب سید الشهدا و اهل بیت عصمت و طهارت اشک ریختند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول