اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی برای اقامه نماز ظهر تاسوعا،

هیئت‌های عزادار سجاده‌های عشق را گستراندند

خبرگزاری فارس: هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی آذربایجان شرقی در روز تاسوعای حسینی هنگام ظهر با اقتدا به حضرت امام حسین (ع) ‌و دلی‌شکسته با معبود خویش به راز و نیاز پرداخته و حرکت خود را برای دقایقی متوقف کردند.

هیئت‌های عزادار سجاده‌های عشق را گستراندند
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز عزاداران حسینی در قالب دسته‌های عزادار از پیش از ظهر امروز با حضور در تکایا و مساجد با عزاداری برای سیدالشهدا و یاران باوفایش در هر گوشه‌ای از شهر با صدای ملکوتی اذان ظهر در حالی که اشک از دیدگانشان به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین(ع) جاری ‌بود، در مساجد و مصلای امام خمینی شهر تبریز به نماز ایستاده و با امام و مقتدای خود تجدید میثاق کردند.
مردم عزادار در جای جای استان آذربایجان شرقی در صفوفی به هم فشرده و در قالب دسته‌ها و هیئت‌های عزادار پس از اذان ظهر سجاده‌های عشق را گستراندند و در صفوفی متحد و یکپارچه به یاد آخرین نماز مولای‌شان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماز ظهر را باشکوه به جای آوردند تا بار دیگر تبعیت از مولا و مقتدای خویش را در معرض دید جهانیان قرار دهند.
بر اساس این گزارش این هیئت‌های مذهبی هنگام ظهر تاسوعا با توقف عزاداری به اقامه نماز ایستادند و با لبیک به ندای امام حسین (ع) حلاوت عبادت به درگاه الهی را به یاد آخرین نماز سیدالشهدا چشیدند تا پس از نماز بار دیگر به سینه‌زنی و زنجیرزنی بپردازند.
در شهر تبریز عزاداران حسینی نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مصلای امام خمینی اقامه کردند و سپس به عزاداری خود ادامه دادند.
حضور گسترده جوانان و نوجوانان در این مراسم شکوه خاصی به این شهر بخشید و فضای تبریز را بار دیگر با عطر وحدت و اتحاد معطر کرد.
براساس این گزارش هر ساله همزمان با ظهر عاشورا، نماز ظهر عاشورا نیز در نقاط مختلف شهر تبریز، شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود که از دو سال پیش نماز ظهر تاسوعا نیز با حضور گسترده هیئت‌های مذهبی اقامه می‌شود.
به گزارش خبرنگاران فارس از شهرستان‌های مختلف استان، بخش‌ها و روستاهای استان آذربایجان شرقی‌، هیئت‌های مذهبی هنگام ظهر تاسوعا با متوقف کردن عزاداری، نماز ظهر را اقامه کردند و سپس به عزاداری خود ادامه‌ دادند.
ستاد بزرگداشت تاسوعا و عاشورای حسینی در آذربایجان شرقی اعلام کرده نماز ظهر عاشورا در سراسر استان برگزار و در تبریز نیز در میدان ساعت و به امامت آیت‌الله مجتهدشبستری اقامه می‌شود.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول