اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک جراح عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:

ماموگرافی عامل تشخیص زود هنگام سرطان سینه

خبرگزاری فارس: یک جراح عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: ماموگرافی عامل تشخیص زود هنگام مبتلایان به سرطان سینه است.

ماموگرافی عامل تشخیص زود هنگام سرطان سینه
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان لیلا غفور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرطان سینه در مراحل اولیه علامت‌های بالینی چندانی ندارد به همین علت انجام معاینه توسط فرد توصیه می‌شود.
وی تصریح کرد: با تشخیص مشکل توسط فرد در مراحل بعد باید آزمایشات ماموگرافی و معاینات پزشکی توسط جراح انجام شود.
غفور خاطر نشان کرد: سابقه فامیلی، بلوغ زودرس، یائسگی دیررس، نخستین حاملگی بالای 30سال، نازایی، عدم شیردهی و مصرف غذاهای حاوی چربی حیوانی زیاد بخشی از عوامل مؤثر در بروز این نوع سرطان هستند.
وی در ادامه عنوان داشت: زنان به عنوان همسر و مادر رکن اساسی هر خانواده محسوب می‌شوند و ابتلای آنان به سرطان، خانواده را به صورت جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین آگاهی در مورد این بیماری برای خانم‌ها ضروری است.
غفور برگزاری کلاس آموزشی و همایش در ارتباط با سرطان سینه را برای افزایش سطح آگاهی جامعه به ویژه بانوان توصیه کرد و افزود: در حال حاضر برای تشخیص زودرس سرطان سینه سه روش معاینه ماهانه توسط خود فرد، معاینه توسط پزشک و انجام آزمایشات ماموگرافی وجود دارد.
جراح عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان اضافه کرد: تشخیص سرطان سینه در مراحل اولیه موفقیت درمان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
غفور در مورد محدوده سنی در معرض خطر این بیماری بیان داشت: زنان 25 تا 40 ساله باید هر یک یا دو سال توسط پزشک جراح معاینه شوند.
وی بهترین زمان برای انجام معاینه ماهانه را دو تا سه روز پس از پایان عادت ماهانه دانست و تصریح کرد: در صورتی که فرد به هر علت عادت ماهانه نمی‌شود، باید معاینه سینه خود را در یک روز مشخص در هر ماه به طور مثال روز اول ماه انجام دهد.
به گفته وی با انجام ماهانه معاینه، فرد با خصوصیات بافت پستان خود آشنا شده و در صورت بروز هر گونه تغییر در مراحل اولیه قادر به تشخیص آن خواهد بود.
غفور معاینه ماهانه پستان توسط خود فرد، تعدیل وزن در حد متناسب، کاهش چربی در رژیم غذایی، انجام ورزش روزانه به طور مرتب، عدم مصرف هورمون بعد از یائسگی و معاینه پستان توسط پزشک را از عوامل کاهش خطر سرطان سینه قلمداد کرد.
وی افزود: طبق شواهد در کشور ما تعداد بیماران جوان مبتلا به این سرطان از کشورهای پیشرفته بیشتر است.
غفور ماموگرافی پستان را یک نوع عکس‌برداری با اشعه ایکس ذکر کرد و یادآور شد: این نوع عکس‌برداری سبب سهولت در تشخیص و درمان بیماران در نتیجه تشخیص زودرس بیماری می‌شود.
به گفته وی، خطرات ناشی از برخورد اشعه ایکس با پستان در این روش بسیار ناچیز است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول