اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 30 شرکت ایرانی؛

چهارمین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: چهارمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با حضور 30 شرکت ایرانی افتتاح شد.

چهارمین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی خاکسار، مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد عصر امروز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد پس از سه دوره برگزاری موفق نمایشگاه در تاجیکستان اقدام به برپایی چهارمین نمایشگاه اختصاصی ایران در کشور تاجیکستان کرده است.
مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در ادامه اظهار داشت: حاضرین در نمایشگاه از شرکت‌های توانمند ایرانی در رشته‌های مختلف ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، ماشین‌آلات راه‌سازی، ماشین‌آلات صنعتی، ماشین‌آلات سنگ‌شکن، راه‌اندازی واحدهای صنعتی، کارخانجات سیمان، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، تولید مصالح ساختمان، الکتروپمپ‌ها، انواع لوله، سیستم‌های مختلف کشاورزی و آبیاری، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنایع غذایی هستند.
خاکسار تاجیکستان را کشوری با منابع طبیعی غنی عنوان کرد و افزود: این کشور دارای منابع طبیعی بسیاری چون: آلومینیوم، ذغال، گاز طبیعی، آهن، روی، جیوه، طلا، قلع، تنگستن، آنتی‌موان و سنگ‌های نیمه‌قیمتی است.
وی افزود: این کشور در حال راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های دولت الکترونیک، تحصیل و تجارت اینترنتی است و بخش‌های مهم اقتصادی این کشور شامل: معدن، برق آبی، کشاورزی و صنعت کاشی و سرامیک به شمار می‌رود که همین مسئله زمینه بازاریابی و سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های ایرانی را تسهیل می‌کند.
مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری نزدیک اتاق بازرگانی تاجیکستان، شورای بازرگانان دو کشور و سفارت ایران و وزارت‌خانه‌های ذیربط در تاجیکستان برگزار می‌شود و جزو نمایشگاه‌های توصیه شده سازمان توسعه تجارت ایران بوده و مشمول حداقل 40 درصد یارانه غرفه می‌شود. 
خاکسار با اشاره به نمایشگاه‌های سال گذشته در تاجیکستان اظهار داشت: دوره‌های گذشته برگزاری نمایشگاه در تاجیکستان مورد استقبال بسیار تاجران، تولیدکنندگان و مردم تاجیکستان قرار گرفت و منجر به عقد قراردادهای تجاری، راه‌اندازی خطوط تولید و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های این کشور شده است به‌علاوه بسیاری شرکت‌ها موفق به اعطای نمایندگی در این کشور شدند.  
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول