اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل:

شبکه سبلان 9 فیلم مستند تهیه کرده است

خبرگزاری فارس: معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: شبکه سبلان 9 فیلم مستند تهیه کرده که تعدادی از آنها نیز تاکنون پخش شده است.

شبکه سبلان 9 فیلم مستند تهیه کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل پستی پیش از ظهر امروز در نشست برنامه‌سازان شبکه سبلان اردبیل با بیان اینکه شبکه سبلان تا کنون 9 فیلم مستند تهیه کرده که تعدادی از آنها نیز تاکنون پخش شده است، اظهار داشت: این فیلم‌های مستند بیشتر با موضوعات آداب و رسوم موجود در منطقه‌، آیین‌های عزاداری و مولودی‌خوانی، جشن‌ها و سنت نیکو و پسندیده در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و همچنین زندگی عشایر است که علاوه بر پخش از سیمای سبلان از شبکه مستند نیز پخش شده است.
معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل به ساخت هفت انیمیشن، دو تله‌فیلم و 10 عنوان فیلم و سریال در شبکه سبلان اشاره کرد و افزود: در کنار تولید این برنامه‌ها که اغلب با محوریت موضوعات منطقه‌ای و محلی تهیه شده، 9 کار مستند دیگر در دست تهیه و تولید است.
این مسئول به موفقیت اخیر فیلم مستند عروسی عشایر در جشنواره حقیقت اشاره کرد و گفت: این فیلم توانست با محتوا و مضمونی برگرفته از آداب و سنن عشایر منطقه در برپایی جشن عروسی در بین فیلم‌های راه یافته به جشنواره حقیقت در تهران نظر مخاطبان و داوران را به خود جلب کرده و جایگاه ممتازی پیدا کند.
وی در ادامه سخنان خود از سیاست صدا و سیمای مرکز اردبیل در سال 90 برای ورود به عرصه مختلف تولیدات با محوریت موضوع بومی و منطقه‌ای خبر داد و گفت: تولید مستند، انیمیشن و سریال به مناسبت‌های مختلف در دستور کار ماست.
این مسئول از تولید سریال‌های مناسبتی به‌عنوان کار ممتاز و شاخص در صدا و سیمای مرکز اردبیل خبر داد و افزود: از چند ماه پیش تولید فیلم و سریال‌های مناسبتی برای ایام دهه فجر و نوروز امسال آغاز شده که انتظار می‌رود در این ایام این تولیدات به مرحله پخش برسد.
پستی در ادامه به تلاش تولید‌کنندگان و سازندگان فیلم‌های تلویزیونی و سریال‌های متنوع  اشاره کرد و ابراز داشت: در کنار تولیدات صدا و سیما از تولیدات فاخر موسسات و مجموعه‌های سینمایی و ارشاد اسلامی نیز حمایت می‌کنیم و معتقدیم هنر فاخر باید به نحو مناسب به نمایش درآید.
معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از پخش برنامه تجمع عزاداران اردبیل در روز تاسوعا از طریق شبکه‌های سراسری خبر داد و گفت: قرار است تجمع عظیم مردم اردبیل در روز تاسوعا علاوه بر پخش از شبکه‌های استانی و برون‌مرزی از طریق شبکه‌های یک، دو و سه نیز پوشش داده شده و به صورت مستقیم پخش شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول