اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم:

ترویج فرهنگ پژوهش از اقدامات مهم دانشگاه قم است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم گفت: یکی از اهداف مهمی که دانشگاه با جدیت به دنبال تحقق آن است ترویج فرهنگ پژوهش در میان دانشجویان و اعضای هیئت‌ علمی است.

ترویج فرهنگ پژوهش از اقدامات مهم دانشگاه قم است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا مودب پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هر ساله 22 تا 27 آذر ماه به عنوان هفته پژوهش نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در این روز وزارت علوم از پژوهشگران برتر کشور تجلیل می‌کند و همچنین مشابه این مراسم در استان‌ها نیز برگزار و از پژوهشگران برتر استان نیز تجلیل می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه قم در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در عرصه پژوهش انجام داده است، بیان کرد: در مراسم تجلیل از پژوهشگران استان از بیش از 30 پژوهشگر استان قم تجلیل می‌شود که سهم دانشگاه قم در این میان سه عضو هیئت علمی و همچنین معرفی سه عضو هیئت علمی دیگر برای حضور در لیست وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه دانشگاه قم در راستای ترویج فرهنگ پژوهش فعالیت‌های بسیار زیادی انجام داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه قم مشغول به تحصیل هستند که دانشگاه سعی دارد تا زمینه تحقیق و پژوهش را برای این دانشجویان و دانشجویان علاقه‌مند در مقطع کارشناسی فراهم سازد.
وی گفت: دانشگاه قم با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری و تشویق فناوران به تولید علم و ترویج فناوری در داخل دانشگاه و همچنین  شناسایی و معرفی فناوری‌های برتر در زمینه‌های تخصصی از تعدادی از پژوهشگران ممتاز دانشگاه نیز در هفته پژوهش تجلیل خواهد کرد که سهم اعضای هیئت علمی در این میان هشت نفر و مابقی به دانشجویان اختصاص خواهد داشت.
‌مودب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای انرژی هسته‌ای در دانشگاه قم عنوان کرد: این نمایشگاه با همکاری سازمان انرژی اتمی و با هدف آشنایی مردم با دستاوردهای هسته‌ای کشور در هفته پژوهش در دانشگاه قم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه با تلاش دانشمندان جوان، ایران در بحث هسته‌ای به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است، تصریح کرد: افتخاراتی که ایران دربحث هسته‌ای به‌دست آورده است حاصل تلاش شبانه‌روزی دانشمندان جوان و ایثار و از خودگذشتگی دانشمندان شهید ما از قبیل دکتر شهریاری است و این امر می‌طلبد که مردم هرچه بیشتر با این دستاوردها آشنا شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول