اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه بهبهان:

قطع رابطه با انگلیس دغدغه ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه بهبهان گفت: قطع رابطه با استعمار پیر دغدغه همیشگی ملت ایران اسلامی در سه دهه تاریخ انقلاب است.

قطع رابطه با انگلیس دغدغه ملت ایران بود
 به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‎الاسلام عبدالرضا ابوعلی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این هفته این شهرستان در جمع نمازگزاران، ضمن توصیه همه مردم به رعایت تقوای الهی در همه زمینه‎های فردی و اجتماعی، از عزادارانی که از آغاز ماه محرم مراسم سوگواری برگزار کرده‎اند تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: یکی از دلایل و اهداف مهم قیام امام حسین(ع)، احیای دین و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بوده که این موضوع باید مورد توجه بیشتر ما قرار گیرد.
وی افزود: هیئت‎های عزاداری و همه عزاداران باید با رعایت همه جوانب در عزاداری خود، امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکرده و به آن توجه جدی و ویژه داشته باشند.
ابوعلی تصریح کرد: انتظار ما از همه مردم، برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری شایسته‎ای برای سیدالشهدا(ع) و همراهان او است، عزاداری که پاسخ محکمی را به دشمنان اسلام که قصد کم‎رنگ کردن اینگونه مراسم در کشور اسلامی ما دارند، بدهد.
امام جمعه بهبهان در ادامه به تصمیم مجلس در خصوص کم‎کردن و یا قطع رابطه با انگلیس اشاره کرد و گفت: دولت انگلیس همواره برای کشور ما نقش روباه پیری را داشته که تنها در فکر نفوذ در کشور و دشمنی با ما بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این دولت همیشه برای ما تنها استعمار پیری بوده که امروز ما با آنها، با قاطعیت هرچه تمام‎تر برخورد کرده و روابطمان را با آنها کم و قطع خواهیم کرد.
ابوعلی افزود: ما باید از مجلس و نمایندگان مجلس که چنین تصمیم خوب و شایسته‎ای را اخذ کرده‎اند تقدیر و تشکر کنیم.
وی همچنین به مراسم شیرخوارگان حسینی که تا ساعاتی دیگر در بهبهان برگزار می‎شود اشاره کرد و گفت: حضرت علی‎اصغر(ع) برای ما باب‎الحوائج بوده و نحوه شهادت این حضرت، شقاوت قلب دشمنان اسلام را نشان می‎دهد که چگونه می‎توانند با کودکی شیرخواره که در میدان جنگ هیچ خطری برای آنان نداشته، اینگونه برخورد کنند.
خطیب جمعه بهبهان در پایان بر رسیدگی به امور و خدمت‎رسانی به مردم به خصوص مناطق محروم و حاشیه شهر تاکید کرده و خواستار حل معضلات فرهنگی و امنیتی در این مناطق شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول