اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو خبر داد:

تکمیل مطالعات طرح بهشت‌آباد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: طرح انتقال آب بهشت آباد در حال تکمیل مطالعات است.

تکمیل مطالعات طرح بهشت‌آباد
به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند محمدرضا عطارزاده در پایان بازدید از پروژه سد گتوند علیا با بیان اینکه طرح‌های آبی گسترده‌ای برای مناطق مختلف کشور در دست مطالعه است، اظهار داشت: چند طرح
انتقال آب بین حوزه‌ای از جمله طرح بهشت‌آباد برای مناطق مختلف کشور در حال مطالعه است و متناسب با ذخایر آّن و وضعیت تکمیل پروژه‌ها تصمیمات لازم برای اجرای این طرح‌ها یا توقف آنها عقد می‌شود.
وی ادامه داد: طرح بهشت‌آباد هم در دست مطالعه است و امیدواریم با تکمیل مطالعات بتوانیم انتخاب مناسبی برای تأمین آب کل کشور داشته باشیم.
عطارزاده در مورد اینکه طرح بهشت‌آباد در آستانه کلنگ‌زنی در هفته دولت بود، افزود: مطالعات این طرح ابعاد مختلف دارد با وجودی که افراد مختلفی بیان می‌کنند که طرح شروع خواهد شد اما وزارت نیرو زمانیکه به مرحله اجرا برسد اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
وی با تأکید بر تکمیل طرح های خوزستان برای تأمین آب شرب گفت: دو طرح بزرگ سد گتوند و سد کارون 4 می‌توانند نیاز آبی خوزستان را در حوزه کارون تأمین کنند و بعد از آن نیازهای شرب مناطق مختلف کشور در برنامه است که طرح بهشت‌آباد نیز در همین راستاست.
این مقام مسئول تصریح کرد: مطالعات مختلف طرح بهشت‌آباد انجام شده و در حال نهایی شدن است اما باید ترتیبی اتخاذ شود که آسیبی به محیط زیست و چشمه‌های منطقه وارد نشود که مطالعات در این زمینه نیز در حال نهایی شدن است.
عطارزاده در مورد اختلاف نظر میان نمایندگان مجلس و وزارت نیرو در میزان آب انتقالی در طرح بهشت‌آباد تأکید کرد: طرح بهشت آباد 580 میلیون مترمکعب آب را از سرشاخه‌های کارون به سه استان در فلات مرکزی برای تأمین آب شرب منتقل می‌کند.
وی با تأکید بر ارتقا بهره‌وری و استفاده بهینه از آب گفت: امسال اعتبارات خوبی در شورای عالی آب برای وزارت جهاد کشاورزی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری اختصاص داده شده که باید محقق شود.
معاون وزیر نیرو تأکید کرد: یکی از اصول شورای عالی آب این است که انتقال آب میان حوزه‌ای باید به شرط آبیاری بهینه و بهره‌وری آب در استان یا شهر مربوطه است انجام گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول