اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

قاسم بن حسن ولایت‌مداری را به تمام معنا ثابت کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بالاترین درجه ولایت‌مداری در حضرت قاسم(ع) مشاهده می‌شود و لازم است لایه‌های مختلف ولایت‌مداری را شکافته و به جوانان عرضه بداریم.

قاسم بن حسن ولایت‌مداری را به تمام معنا ثابت کرد
حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: اسوه‌ها و نقش‌آفرینی‌های فراوانی برای گروه‌های سنی مختلف اعم از مردان و زنان در ماه محرم وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: قاسم بن حسن نوجوانی است که در عاشورا و محرم به ویژه در جنگ و صحنه عاشورا به خوبی درخشید.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ولایت‌پذیری حضرت قاسم(ع) گفت: این نوجوان زمانی‌که از اباعبدالله الحسین(ع) خواستار ورود به میدان مبارزه شد امام قبول نمی‌کرد و این جوان به اندازه‌ای شور جنگ، حماسه و جهاد در سر داشت که امام با رفتنش به میدان جنگ موافقت کرد و حضرت قاسم همچنین به پیروی از فرمان امام پرداخت.
وی با اشاره به دیدگاه حضرت قاسم مبنی بر مرگ عنوان کرد: این نوجوان فرمود «مرگ نزد من شیرین‌تر از عسل است و آماده جنگیدن و دفاع از دین و نوشیدن شربت شهادت هستم».
موسوی خاطرنشان کرد: آیین، معارف و احکام الهی به اندازه‌ای نزد حضرت قاسم ارزشمند بود که با آمادگی کامل جانش را برای مرزبانی، صیانت از دین و ترویج احکام الهی و شعله‌ور شدن شعله‌های دین در تمام اعصار تاریخ فدا کرد.
وی تاکید کرد: امروز جوانان ما باید آماده باشند تا جان خودشان را فدای احکام دین کنند چراکه دین ماندگاری خود را با ایثار و شهادت کسب می‌کند.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت قاسم دارای آمال و آرزوهای فراوانی بود ولی دنیا در نظرش بی‌ارزش بود بنابراین بر آرزوهای خود پا گذاشت و ملاقات خدا را بر آنها ترجیح داد.
وی با اشاره به رشادت‌های حضرت قاسم گفت: آن حضرت با شهادت توانست دین را ماندگارتر کند و جوانان امروز باید با تاسی بر وی به یاری امام، جانشین امام، خلیفه‌الله و حجت‌الله بشتابند و دستور ولی را بر همه چیز مقدم بدانند.
موسوی با بیان اینکه جوان باید گوش به فرمان ولی امر باشد، بیان کرد: جوان باید بداند ولی امر چه می‌خواهد و اطاعت کند و اگر می‌خواهد خداوند از وی راضی باشد باید از دستور ولی امر اطاعت کند و پشت سر ولی امر حرکت کرده و فرمانش را دریافت کند.
وی تاکید کرد: قاسم بن حسن این درس را به ما داده که ولی زمان را در هر مکان، زمان و شرایطی دریابیم و حمایت کنیم و فرمانبردار ایشان باشیم.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه قاسم بن حسن یک ولایت‌مدار به تمام معناست، گفت: بالاترین درجه ولایت‌مداری در این جوان کربلایی مشاهده می‌شود و لازم است لایه‌های مختلف ولایت‌مداری را در این واقعه شکافته و به جوانان عرضه بداریم.
وی عنوان کرد: جوانان ما باید گوش به فرمان رهبر و ولی امر باشند و قاسم بن حسن یک الگوی تمام عیار ولایت‌مدار، مجاهدت و رزمنده برای جوانان ماست.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول