اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هشتم محرم صورت می‌گیرد؛

سخنرانی معاون قوه قضائیه در حسینیه اعظم زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: همزمان با هشتم محرم معاون قوه قضائیه در حسینیه اعظم زنجان سخنرانی می‌کند.

سخنرانی معاون قوه قضائیه در حسینیه اعظم زنجان
مجتبی شهامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی طبق سال‌های گذشته در مراسم عزاداری مردم زنجان در حسینیه اعظم شرکت کرده و در این مراسم سخنرانی می‌کند.
وی یادآور شد: برنامه دسته عزاداری حسینیه در روز هشتم ماه محرم‌الحرام در دو قسمت انجام می‌شود، به طوری‌ که در قسمت نخست از ساعت 13 برنامه ذبح گوسفندان و در قسمت دوم از ساعت 14 حرکت دسته عزاداری از حسینیه اعظم به سمت امامز‌اده سید ابراهیم (ع) صورت می‌گیرد.
مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان تأکید کرد: برای اجرای مراسم دسته عزاداری حسینیه اعظم باید مسیر امیرکبیر تا امامزاده سید ابراهیم (ع) به‌ ویژه میدان انقلاب پاکسازی شده و به ساماندهی نمای شهری بپردازیم.
وی خاطرنشان کرد: شب هشتم ماه محرم‌الحرام، آیت‌الله رئیسی معاون اول قوه قضائیه در حسینیه اعظم زنجان به ارائه سخنرانی می‌پردازد.
شهامی بیان داشت: برنامه‌های دهه نخست محرم در حسینیه اعظم برگزار می‌شود و برنامه‌های این دهه هر شب از ساعت هشت شب در مسجد حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: سخنران این دهه حجت‌الاسلام برگی و مداحان آن یوسف شبیری، مهدی رسولی و حاج علیرضا بیگدلی هستند.
وی ادامه داد: آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان یکی از اماکن متبرک و معنوی استان زنجان است که آوازه و شهرت آن به برکت توجهات خاصه حضرت سیدالشهداء (ع) جهانی شده است.
 مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان تصریح کرد: هیئت امنای این مکان مقدس از توان و ظرفیت‌های موجود برای ارتقای فرهنگ عاشورا و کیفیت مجالس عزاداری سرور شهیدان استفاده کرده و با سازمان‌دهی نیروی انسانی مخلص توانسته است به صورت مطلوب در مقطع کنونی این مکان را اداره کند.
وی افزود: در بخش فرهنگی ایجاد کتابخانه، بخش سمعی و بصری و تکثیر نوارهای سخنرانی وعاظ و پخش اینترنتی مراسم عزاداری از برنامه‌های فرهنگی حسینیه اعظم زنجان است.
شهامی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم دعا و عزاداری و اعیاد ائمه طاهرین (ع) و سخنرانی از برنامه‌های مذهبی این مکان مقدس است، تصریح کرد: برگزاری مراسم با شکوه دهه محرم و دسته عزاداری شب تاسوعا از دیگر اقدامات این مجموعه است.
مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه مراسم سوم شعبان سالروز ولادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) که به نحو خاصی در این حسینیه برگزار می‌شود، افزود: برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان که به صورت اقامه نماز جماعت‌، سخنرانی و مداحی از دیگر برنامه‌های‌های  این مجموعه است.
وی از برگزاری مراسم هفتگی زیارت عاشورا در شب‌های جمعه و دعای ندبه در صبح جمعه در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌های این مکان مورد استقبال جمع کثیری از مردم به ویژه جوانان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول