اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره تبلیغات اسلامی میناب؛

آغاز دومین دوره آمورش معلمان و مربیان پرورشی مدارس میناب

خبرگزاری فارس: دومین دوره آموزشی معلمان و مربیان پرورشی میناب به همت اداره تبلیغات اسلامی میناب آغاز شد.

آغاز دومین دوره آمورش معلمان و مربیان پرورشی مدارس میناب
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مربیان پرورشی این شهرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان هدف از برگزاری این دوره را آشنایی معلمان و مربیان با فرق و مذاهب انحرافی عنوان کرد گفت: با توجه به هجمه وسیع تبلیغات دشمنان و مورد حمله قرار دادن جوانان این دوره برگزار می‌شود تا مربیان پس از کسب اطلاعات در این زمینه مباحث را در طول مدرسه برای دانش‌آموزان بازگو کنند و یا در صورت وجود شبهه و بحث‌های مناظره‌ای به آن پاسخ دهند.
سیدمهدی هاشمی با بیان اینکه این دوره دو روزه است، اظهار داشت: در این دوره که 120 نفر از مربیان و معلمان حضور دارند مباحثی پیرامون فرق و مذاهب بحث‌های پیامبر شناسی، آشنایی با وهابیت و مباحث اعتقادی و کلامی توسط دکتر محسن مردانی از اساتید حوزه و دانشگاه مطرح می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی میناب در ماه محرم گفت: برگزاری دوره آموزشی هیئت مذهبی، مداحان و مبلغان، برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه پیام نور و آموزشکده فنی و برگزاری دوره آموزشی ویژه بانوان شاغل از سلسله برنامه‌هایی است که در آستانه ماه محرم در میناب برگزار شد.
هاشمی افزود: برپایی گفتمان خانواده در پنج نقطه در میناب از دیگر فعالیت‌های اداره تبلیغات است که با حضور کارشناسان مذهبی برگزار شد.
وی همچنین از اعزام 190 روحانی به مناطق مختلف میناب خبر داد و بیان داشت: از این تعداد 25 نفر را روحانیون بومی استان، 30 نفر را مبلغان زن از مدرسه علمیه حضرت زینب (س) میناب و مابقی را حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و مشهد تشکیل می‌دهند.
این مسئول همچنین از برگزاری 10 گفتمان دینی دیگر در میناب خبر داد و افزود: آموزش کارمندان مرد، آموزش فرزندان کارمندان و آموزش دانشجویان از برنامه‌هایی است که در آذر و دی‌ماه در میناب به آنها پرداخته خواهد شد.
حجت الاسلام محمد محسن مردانی استاد حوزه و دانشگاه نیز در دومین دوره آموزشی «تشکیل فرقه‌های انحرافی» در جمع مربیان پرورشی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی میناب برگزار شد با تشریح کلمه فرقه گفت: فرقه در لغت به معنای دسته، گروه و طایفه است و در اصطلاح، هر فرقه یا گروه چهار شاخصه دارد نخست اینکه دارای عقیده، مرام  و مسلک خاصی هستند دوم دارای یک رهبری خاص، سوم یک هدف را دنبال می‌کند و چهارم شکل بدلی یا انحراف یافته از یک فکر، دین و یا مذهب است.
این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به پیداش یک فرقه ابراز داشت: از عوامل ایجاد فرقه می‌توان به پیروی از خواسته‌های نفسانی، جاه‌طلبی، مریدپروری و مال اندوزی دنیا اشاره کرد.
مردانی در ادامه به نتایج و پیامدهای فرقه‌های انحرافی پرداخت و گفت: فرقه‌های انحرافی باعث ایجاد تفرقه و شکستن صف اتحاد مسلمین می‌شود و مومنین را دچار سردرگمی می‌کند و هرج و مرج به وجود می‌آورد و بنیان خانواده‌ها را سست و تباهی دین و مذهب را به همراه دارد.
وی در پایان به عوامل رشد فرقه‌ها پرداخت و افزود: عواملی که باعث می‌شود جوانان ما به طرف این فرقه‌ها سوق پیدا کنند را می‌توان به عدم وجود تصویری صحیح از عرفان ناب شیعی، تضعیف بنیان و جایگاه روحانیت در بین توده مردم، تضعیف بنیان اعتقادی ناب، ترویج ملاک‌ها و شاخص‌های حاشیه‌ای اسلام، مطرح شدن بزرگان فرقه‌ای به عنوان بزرگان عرفانی و معنوی تشیع و اسلام اشاره کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول