اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ورود پیکرهای مطهر شهدای گمنام؛

فضای بافق عاشورایی شد

خبرگزاری فارس: پیکر مطهر دو شهید گمنام استان یزد امروز در مسیر سفر خود به شهرستان بهاباد به شهرستان بافق وارد شد و فضای این شهرستان را عاشورایی کرد.

فضای بافق عاشورایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس ظهر امروز در میان خیل مشتاقان و ارادتمندان به مکتب شهادت، مسئولان و مردم ولایی شهرستان بافق از روبه‌روی بسیج تا میدان امامزاده عبدالله بافق مشایعت شد.
مردم و جوانان بافق با حضور پرشور و عاشورایی خود در حالی که عزادار سید و سالار شهیدان بودند و لباس سیاه به تن داشتند، دو یادگار دوران دفاع مقدس را با احترامی وصف‌ناپذیر و در حلقه اشک‌های خویش بدرقه کردند.
خانواده معظم شهدا و ایثارگران به ویژه مادران دلسوخته شهدا که عکس فرزندان خود را به همراه آورده بودند، در جای جای مسیر تشییع حضور داشتند؛‌ مادرانی که در غم فراق فرزندان خود با نگاهی منتظر تابوت‌های دو پرستوی سبکبال را بدرقه کردند.
بوی اسپند سراسر مراسم را در برگرفته و پیکر دو شهید در داخل خودرویی که با تزئیناتی همچون قمقمه، کلاه جنگی و کوله پشتی و یادگاری‌های هشت سال دفاع مقدس رزمندگان تزئین شده بود تا امامزاده عبدالله بدرقه شد.
شعارهای «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «دست خدا بر سر ما، خامنه‌ای رهبر ما»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه»، شعار عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت بود که با حمل پیکر این دو شهید گمنام به گوش می‌رسد.
مردم ولایتمدار بافق در این مراسم با سردادن نوحه‌های حزن انگیز و فریاد «یاحسین»، «یازهرا» و «شهیدان زنده‌اند، الله‌اکبر»، این دو شهید گمنام را برای خاکسپاری در شهرستان بهاباد، بدرقه و تشییع کردند.
این دو شهید گمنام از مجموعه شهدایی هستند که به طور همزمان در 16 نقطه از میهن اسلامی تشییع می‌شوند و در عملیات‌های فتح‌المبین، رمضان، والفجر3، خیبر، بدر و تک عملیاتی دشمن در سال 66 به فیض شهادت نائل شده‌اند و پیکرهای مطهر آنها از مناطق عملیاتی غرب کرخه، زید، مهران، جزیره مجنون، شرق دجله و سومار کشف شده‌‌ است.
صبح امروز نیز پیکر یکی از این شهدا به نام محمدحسین گلبخشی منشادی در یزد تشییع و در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد.
دو شهید گمنام 22 و 24 ساله، صبح فردا در شهرستان بهاباد تشییع و خاکسپاری می‌شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول