اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان:

هیچ گروه نمایشی در سیستان ‌و بلوچستان منحل نخواهد شد

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان گفت: گروه‌های نمایشی ثبت شده در سیستان ‌و بلوچستان تاکنون عملکرد موفقی از خود به نمایش گذاشته‌اند و هیچ گروه نمایشی در این استان منحل نخواهد شد.

هیچ گروه نمایشی در سیستان ‌و بلوچستان منحل نخواهد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی زاهدان ابوالفضل هاشمی اظهار داشت: این گروه‌های نمایشی در مرکز هنرهای نمایشی کشور به ثبت رسیده‌اند و منحل شدن این گروه‌ها تنها از سوی مرکز هنرهای نمایشی کشور امکانپذیر است.
وی افزود: براساس مذاکرات انجام شده مقرر شد به هنرمندان در شهرستان‌ها حکم داده شود تا از این پس این هنرمندان رابط شهرستان خود با مؤسسه هنرهای نمایشی استان با‌شند.
رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های متفاوت دیگری نیز در مؤسسه هنرهای نمایشی استان در حال برنامه‌ریزی است که از جمله این برنامه‌ها اجرای برنامه پنج در پنج است که طبق این برنامه در ساعت پنج عصر روز پنجشنبه هر هفته در مؤسسه هنرهای نمایشی زاهدان اجرای نمایشنامه‌خوانی صورت خواهد گرفت و این در حالی است که اجراهای نمایشنامه‌خوانی نیز در کافه پاریس و کافه هنر زاهدان صورت می‌گیرد.
رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال‌حاضر نیز دو تعزیه در زاهدان در دست تهیه است که یک تعزیه توسط هنرجویان تئاتر این شهرستان و دیگری توسط هنرمندان شهرتان زاهدان در حال تمرین است.
هاشمی گفت: تعزیه دیگری نیز به نوشته مجتبی رضایی در دست است که در صورت تأمین اعتبارات لازم تمرین های خود را آغاز خواهد کرد و در غیر این صورت این‌گونه نخواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در سال‌جاری یکی از منظم‌ترین جشنواره تئاتر استانی در استان برگزار شد که حاصل آن کسب سه مقام بازیگری اول مرد و زن، مقام کارگردانی دوم و حتی کسب تندیس اخلاق در جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور با نمایش اعترافاتی درباره زنان بود که در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز به روی صحنه خواهد رفت.
هاشمی گفت: برنامه‌هایی نیز در آینده برای تئاتر استان در نظر گرفته شده که نمایش‌های اجرا شده در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در شهرستان‌های استان، به نمایش در می‌آید.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول