اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه:

فلسفه دین و سیاست جوهره انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: فلسفه یکی بودن دین و سیاست آیت‌الله مدرس جوهره اصلی انقلاب اسلامی است.

فلسفه دین و سیاست جوهره انقلاب اسلامی است
حمید رضا ترقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب تئوری یکی بودن دین و سیاست توسط رهبر انقلاب به اجرا درآمد و فرایند حرکت انقلاب به سمت اداره امور جامعه بر اساس ارزش‌های دینی و مبانی دینی سامان یافت.
معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب قدم‌های بسیار خوب و مؤثری در زمینه نفوذ دین و ارزش‌های دینی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برداشته شده اما به‌طور کامل به هدف متعالی و جوهره انقلاب نرسیده‌ایم.
وی افزود: جهت تحقق کامل این هدف نیازمند فقه سیاسی در حوزه علمی به طور کامل و همچنین استخراج قوانین مدنی و فرهنگی کاملا بر گرفته از دین برای اجرا در عرصه‌های مختلف جامعه هستیم.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ضمن بیان این مطلب که ایران تنها کشوری است که بر اساس منطبق بودن دین و سیاست اداره می‌شود اظهار داشت: فلسفه و جوهره انقلاب اسلامی ایران که بر گرفته از تئوری دین و سیاست آیت‌الله مدرس است ایران را تبدیل به تنها کشوری در جهان کرده است که در آن تمام حوزه‌های مختلف جامعه بر اساس انطباق با دین و ارزش‌های دینی مدیریت می‌شوند اما باز هم تا تحقق کامل و همه جانبه آن فاصله داریم.
ترقی شخصیت آیت‌الله مدرس را شخصیتی استثنایی و الگویی برای مسئولان و نمایندگان مردم عنوان کرد و اظهار داشت: آیت‌الله مدرس فقیهی اسلام شناس و دارای شخصیت مستقلی بود که در انجام تکلیف سیاسی و ملی خود بر اساس تشخیص اجتهادی و اعتقادی خود عمل می‌کرد.
معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در ارتباط با بررسی ویژگی‌های شخصیت آیت‌الله مدرس به عنوان الگویی برای نمایندگان مجلس گفت: وی فقیهی اسلام شناس بود و از ویژگی‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که وظیفه تدوین قانون بر اساس اسلامی را دارند، اسلام‌شناسی و شناخت کامل مبانی فقه اسلامی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.
ترقی ادامه داد: آیت‌الله مدرس شخصیتی مستقل داشت و بدون وابستگی و نزدیک شدن به کانون‌های قدرت و ثروت تصمیم می‌گرفت و اگر این چنین نبود با آن همه دشمنی و کارشکنی مواجه نبود.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در همین زمینه افزود: استقلال فکری و عملی، تصمیم‌گیری بر اساس منافع ملی و اعتقادی و مستقل بودن از کانون‌های قدرت و ثروت در کشور از وظایف اساسی نمایندگان مورد تأیید رهبری در مجلس شورای اسلامی است.
وی حساسیت نسبت به استقلال کشور در برابر تهدیدات بیگانگان را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مدرس عنوان کرد و اظهار داشت: وی نسبت به قوانین و قراردادهای بین‌المللی بسیار حساس بود و پای هیچ قانونی که استقلال کشورش را در خطر تهدید قرار می‌داد امضا نمی‌کرد.
ترقی ادامه داد: حساسیت ویژه نسبت به حفظ استقلال کشور و سلطه بیگانگان بر عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز از دیگر وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس شخصیت آیت‌الله مدرس محسوب می‌شود.
معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی طلبگی و پرهیز از اشرافی‌گری در سمت نمایندگی مردم را از جمله ویژگی نمایندگان ارزیابی کرد و افزود: دوری از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری و سعی در رسیدن به یک زندگی مرفه، می‌تواند موقعیتی را در فرد ایجاد کند که قادر به درک مشکلات و نیاز فقرا و محرومان نباشد و این مسئله با وظایف اصلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کاملا در تضاد است.
وی مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های بارز شخصیت آیت‌الله مدرس عنوان کرد و اظهار داشت: علاقه‌مندی به رفع گرفتاری‌های مردم و پیگیری مشکلات آنها از دیگر وظایف یک نماینده مردمی است و داشتن روحیه مردمی و همراهی کردن با آنان اصولی است که نمایندگان را به الگوی خود نزدیک‌تر می‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول