اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از گذشت 20 سال از آغاز طرح؛

4 هزار هکتار از شالیزارهای بابل نوسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: بعد از گذشت 20 سال در حال حاضر بیش از 4 هزار هکتار از اراضی شالیزاری بابل تجهیز و نوسازی شد.

4 هزار هکتار از شالیزارهای بابل نوسازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل مسعود غلامی پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های تجهیز و نوسازی روستای گرمیچ از بخش لاله آباد بابل اظهار داشت: در سال جاری در روستای گرمیچ و للوک حدود 176.2 هکتار از اراضی شالیزاری این روستاها تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی می‌شود.
وی افزود: در اجرای این طرح تسطیح قطعات زراعی، احداث جاده‌های بین مزارع، احداث مرز بین قطعات، احداث کانال‌های آبیاری و زهکشی، تقسیم واگذاری اراضی بعد از اجرای طرح، لوله‌گذاری ورودی قطعات و آب گذرها و شن‌ریزی بخشی از جاده‌های احداثی انجام می‌شود.
غلامی تصریح کرد: هزینه اجرای این طرح در هر هکتار بیش از 2 میلیون و 750 هزار تومان برآورد می‌شود که 85 درصد سهم اجرایی دولت و 15 درصد سهم کشاورزان است.
وی با اشاره به طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری بابل بیان داشت: بعد از گذشت 20 سال از آغاز اجرای طرح یکپارچه سازی اراضی در حال حاضر بیش از 4 هزار و 20 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان بابل تجهیز و نوسازی شده است.
غلامی دسترسی به جاده‌ها و کانال‌های آب، کاهش هزینه تولید، امکان کشت دوم، مدیریت مزرعه، مدیریت منابع آبی، افزایش کشت مکانیزاسیون و افزایش تولید محصولات کشاورزی را از مهم‌ترین مزایای طرح تجهیز و نوسازی اراضی برشمرد.
مدیر جهاد کشاورزی بابل تصریح کرد: در این راستا کارشناسان امور فنی و زیربنایی این مدیریت نظارت مستمر بر اجرای این طرح‌ها داشته و برای توجیه طرح نیز جلسات توجیهی با حضور کارشناسان امور فنی و زیربنایی این مدیریت با همیاری بخشداران و دهیاران شورای اسلامی و مراکز جهاد کشاورزی برای کشاورزان برگزار شده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول