اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل وضعیت خراب شبکه‌های فاضلاب؛

موزه حمام خان سنندج تعطیل شد

خبرگزاری فارس: موزه حمام خان سنندج به دلیل فرسوده بودن شبکه‌های فاضلاب تعطیل شده است.

موزه حمام خان سنندج تعطیل شد
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس درسنندج، اظهار داشت: علت تعطیلی این موزه وضعیت اسفناک شبکه‌های فاضلاب فرسوده و پوسیده وعدم جمع‌آوری آب‌های سطحی ناشی از بارش‌های فصلی در معابر اطراف حمام است که به این دلیل رطوبت به داخل بخش‌های مختلف حمام نفوذ کرده و موجب تخریب و ریزش کاشی‌ها و نقش و نگارهای آهک‌بری در این حمام تاریخی شده است.
امیر الهی افزود: در مواقع بارندگی مجراهای آب‌های زیرزمینی گنجایش انتقال آب را ندارند و جمع شدن آب در این منطقه موجب نفوذ رطوبت و ریزش و تخریب بافت قدیمی حمام می‌شود و اینها دست به دست هم داده‌اند و موجب تعطیلی این حمام تاریخی شده‌اند.
 وی با بیان اینکه پیگیری‌ها و اقدامات زیربنایی برای بازگشایی مجدد موزه حمام خان ادامه دارد، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان مکاتبات بسیاری را با شرکت آب و فاضلاب شهرستان سنندج انجام داده چراکه شرکت آب و فاضلاب شهری موظف به اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب شهری است و در آخرین جلسه شورای بافت فرسوده هم استاندار کردستان به انجام این مورد تاکید کرده است.
 الهی افزود: با توجه به مشکل کم عرض بودن معابر و انجام کار لوله‌گذاری و اصلاح شبکه فاضلاب در این منطقه و دشواری انجام این کار در طی بازدیدی از محل از سوی کارشناسان امور آب و فاضلاب شهری و دفتر فنی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بررسی‌های اولیه انجام گرفته و مقرر است با ارائه طرحی نسبت به تامین اعتبار و اجرای عملیات اقدام شود.
انتهای پیام/خ30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول