اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

5 تن از اساتید دانشگاه تبریز جزو دانشمندان برتر جهان شدند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: پنج تن از اساتید دانشگاه تبریز از سوی کمیته علم و فناوری سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی به عنوان دانشمندان برتر جهان معرفی شدند که نشان دهنده بخشی از توانمندی بالای این دانشگاه است.

5 تن از اساتید دانشگاه تبریز جزو دانشمندان برتر جهان شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیدمحمدتقی علوی در دیدار با سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران از شهر تبریز به عنوان یکی از شهرهای فرهنگی و قدیمی ایران یاد و با اشاره به نقش آن در تاریخ گذشته ایران افزود: زمانی که ارتباطات بین کشورها از طریق زمین صورت می­گرفت تبریز راه ارتباطی ایران با اروپا و محل رفت و آمد بسیاری از تجار بود و نقش اساسی در توسعه ایران ایفا می­کرد که در حال حاضر  نیز این جایگاه در زمینه­های مختلف حفظ و ارتقا داده شده است.
وی، وجود دانشگاه ربع‌رشیدی در حدود 750 سال قبل در تبریز را از افتخارات این شهر در تاریخ برشمرد و گفت: اکنون دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه قدیمی ایران با دارا بودن نزدیک به 20 هزار دانشجو و 600 نفر عضو هیئت علمی همچنین وسعتی برابر 570 هکتار زمینه­های زیادی برای همکاری با دانشگاه­های سایر کشورها دارد.
علوی با اشاره به عضویت دانشگاه تبریز در اتحادیه اجرایی دانشگاه­های جهان (IAU) به عنوان نخستین دانشگاه دولتی ایران و عضو ناظر شورای دانشگاه‌های بین­المللی(ICU) تصریح کرد: پنج تن از اساتید دانشگاه تبریز از سوی کمیته علم و فناوری سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی به عنوان دانشمندان برتر جهان معرفی شده­اند که نشاندهنده بخشی از توانمندی بالای این دانشگاه است.
وی با اشاره به برنامه­ریزی دانشگاه تبریز برای همکاری با دانشگاه­های خارجی و فعالیت در سطوح بین‌المللی گفت: این دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره­های کوتاه مدت مشترک آموزشی، پذیرش دانشجویان بورسیه همچنین برگزاری دوره­های آموزشی برای توان‌افزایی دانشجویان ژاپنی در رشته زبان فارسی آمادگی دارد.
رئیس دانشگاه تبریز ،مردم دو کشور ایران و ژاپن را دارای زمینه­های مشترک فرهنگی دانست و افزود: مردم این دو کشور به عنوان مللی شرقی و آسیایی دارای ویژگی‌های خاصی هستند که می­توانند با یکدیگر ارتباطات خوبی با هم برقرار کنند.
علوی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی در ایران گفت: پس از بروز انقلاب اسلامی ایران، آمریکا با کشور ما مشکل پیدا کرد که در دوران جنگ تحمیلی این دشمنی خود را به خوبی نشان داد البته اصولا آمریکا و غرب نسبت به ملل شرقی و توسعه آنها زیاد خیرخواه نیستند و ما به عنوان یک کشور شرقی و آسیایی بسیار خوشحالیم که ژاپن به عنوان یک کشور مهم در عرصه جهانی حضور دارد.
رئیس دانشگاه تبریز موفقیت­های کشور ژاپن را ناشی از اتکای آن به علم و دانش ذکر کرد و اظهار داشت: ما بسیار علاقه‌مندیم همکاری­های آموزشی و پژوهشی خود را  به جای سایر کشورها با ژاپن به عنوان کشور قدرتمند علمی شرقی انجام داده و با حساسیت بر آن تاکید داریم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول