اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی بندرچارک عنوان کرد:

تقویت و بهبود ناوگان مسافری بندرچارک ـ ‌کیش

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره بنادر و دریانوردی بندرچارک، تقویت و بهبود هر چه بیشتر ناوگان مسافری این بندر به جزیره کیش را از جمله اهداف اداره بنادر چارک عنوان کرد.

تقویت و بهبود ناوگان مسافری بندرچارک ـ ‌کیش
به گزارش خبرگزاری فارس از غرب هرمزگان سید علی موسوی در حاشیه به آب اندازی یک فروند شناور مسافری با اشاره به قدمت و سابقه بندر چارک این بندر را یکی از بنادر مهم هرمزگان عنوان و ابراز داشت: اسکله و بندر چارک یکی از سه بندر مهمی است که مسافران می‌توانند خود را به وسیله آن به کیش برسانند.
وی با اشاره به فعالیت بندر آفتاب در نزدیکی بندر چارک و بیان اینکه بندر آفتاب نیز در سال‌های اخیر سهم عمده‌ای را در جابه‌جایی مسافران و کالا داشته است، گفت: همچنین مسافران می‌توانند از بندرلنگه نیز به وسیله شناورهای موجود به کیش سفر کنند.
سرپرست اداره بنادر و دریانوردی بندر چارک با بیان اینکه ناوگان موجود و حاضر در مسیر دریایی این بندر به سمت کیش در سال‌های اخیر دستخوش تغییراتی عمده‌ای شده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر عمر ناوگان به میانگین مناسبی رسیده است که در کنار این امر از کیفی بخشی ناوگان نیز غافل نمانده‌ایم.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آب اندازی یک فروند شناور مسافری تحت نام "پاک روان" در بندر چارک برای فعالیت در خط مسافری یاد شده، گفت: با توجه به نیازسنجی‌های به عمل آمده توسط اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه مبنی بر توسعه شناورهای مسافربری در غرب استان هرمزگان و به همت بخش خصوصی این شناور شروع به کار کرده است.
وی اظهار داشت: این شناور که در حدود 14 متر طول و چهار متر عرض و 140 سانتیمتر عمق آبخور دارد با ظرفیت ناخالص 22 تن به زودی در مسیر بندر چارک به جزیره کیش و بالعکس تردد خواهد کرد.
بندر چارک در غرب بندر تاریخی لنگه و بندرعباس قرار دارد.
اسکله و بندرگاه چارک از دیرباز به عنوان یکی از راه‌های اصلی و شاید تنهاترین راه دسترسی به کیش شناخته می‌شده است.
زمان لازم طی یک سفر دریایی از بندر چارک برای رسیدن به جزیره کیش با شناور‌های مسافربری سبک مدرن معمولا و در صورت صاف بودن دریا حدود 40 دقیقه است.
بندر مذکور در این فصل به دلیل مناسب بودن آب و هوا و استقبال گردشگران برای بازدید از کیش،‌ دارای رونق خاصی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول