اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد:

بوشهر میزبان سومین جشنواره بین‌المللی شعر تقریب

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: با حضور شاعرانی از چند کشور مسلمان و بیش از 50 شاعر مطرح ایرانی، سومین جشنواره بین المللی شعر تقریب با شکوه هر چه تمامتر در بوشهر برگزار می‌شود.

بوشهر میزبان سومین جشنواره بین‌المللی شعر تقریب
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا، عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: این جشنواره به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود و یکی از اهداف این جشنواره شناختن استعدادهای ادبی نسل جوان به ویژه در حوزه شعر آیینی است که این امر می‌تواند نقش برجسته و مهمی در تقویت و گسترش پایه‌های وحدت اسلامی بین برادران شیعه و اهل سنت ایفا کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اهمیت خاص این جشنواره و نقشی که در تقویت پایه‌های تقریب مذاهب در استان دارد، افزود: این جشنواره با حضور شاعرانی از کشورهای مسلمان همسایه در سطح بین المللی برگزار می‌شود و در حال رایزنی با شاعران مطرح مسلمان از کشورهای اندونزی، تاجیکستان، هند، قطر، و ... برای حضور در این جشنواره هستیم که ان شاالله با حضور این شاعران در استان، شاهد شعرخوانی آن ها با موضوع وحدت اسلامی خواهیم بود.
وی در ارتباط با نحوه برگزاری این جشنواره گفت: دفتر پژوهش و آموزش اداره کل مسئول برگزاری این جشنواره است و همت ما نیز بر این اصل استوار است که سومین جشنواره را در سطحی بسیار عالی و با کیفیتی بسیار بالا که در حد نام بوشهر و مردم ادب دوست آن باشد، برگزار کنیم.
موسوی نیا به استقبال گسترده شاعران شیعه و اهل سنت از جشنواره‌های گذشته اشاره کرد و در این رابطه افزود: برنامه ریزی لازم را برای تبلیغات گسترده میدانی و محیطی و به ویژه در فضای مجازی انجام داده‌ایم و به حول و قوه الهی در سال 90 نیز سومین جشنواره را به بهترین نحو ممکن برای ایجاد وحدت دینی بر پایه مبانی اسلام و با بهره گیری از ظرفیت بالای شعر برگزار می‌کنیم.
وی عنوان کرد: در سومین جشنواره قصد داریم در کنار داوران بومی، دو داور کشوری نیز قرار دهیم تا به لحاظ داوری و ارزیابی آثار، کمیته علمی بتواند به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در پایان تاکید کرد: از هم اکنون شاعران جوان و انجمن‌های شعر سراسر کشور از طریق ایمیل و ارسال پیام، آمادگی خود را برای شرکت در جشنواره اعلام داشته‌اند و با توجه به اهمیت و جایگاه این جشنواره پیش بینی می‌کنیم که حدود 1000 شعر  به دبیرخانه ارسال شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول