اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نریمانی خبر داد:

کاهش 30 درصدی سوخت واحدهای دام و طیور در سال جاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در سال جاری در واحدهایی که نسبت به اجرای طرح اقدام کردند مصرف سوخت تا 30درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش 30 درصدی سوخت واحدهای دام و طیور در سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد رضا نریمانی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان بیان داشت: جمعیت استان اصفهان حدود 4 میلیون و 700 هزار نفر و متوسط بارندگی در این استان نیز 147 میلی‌متر است.
وی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی در استان اصفهان ادامه داد: تولیدات محصول کشاورزی در این استان بالغ بر 6 میلیون تن است که از این میزان بیش از یک میلیون تن تولیدات در عرصه دامپروری استان متعلق به مواد پروتئینی دام، طیور و آبزیان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: استان اصفهان در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه نخست کشور و ایران در آسیا نیز رتبه نخست و در جهان کشورمان رتبه هفتم را در دنیا به خود اختصاص داده است.
وی در زمینه تولید شیر در استان سخن گفت و اضافه کرد: در تولید شیر نیز استان اصفهان رتبه نخست کشور را دارا است که کشورمان رتبه ششم را در آسیا و رتبه 18 جهان را در دنیا به خود اختصاص داده است.
نریمانی با اشاره به میزان تولید تخم مرغ در استان اصفهان تصریح کرد: در زمینه تولید تخم مرغ استان اصفهان رتبه چهارم کشور را دارد که در این زمینه کشورمان در آسیا رتبه پنجم و در جهان رتبه 13 را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: استان اصفهان در تولید گوشت قرمز رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده که کشورمان در این زمینه در آسیا رتبه هشتم و رتبه 15 دنیا را دارا است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: تولید گوشت بوقلمون در کشور 7 هزار و 10 تن است که سهم استان اصفهان در آن 2 هزار و 500  تن است که رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی از میزان تولید جوجه بومی در استان سخن گفت و ادامه داد: میزان تولید جوجه بومی در کشور 2 میلیون و 300 هزار قطعه بود که استان اصفهان در زمینه تولید این نوع جوجه بیش از 700 هزار قطعه است که رتبه نخست کشور را به دست آورده است.
نریمانی با اشاره به ضریب خودکفایی استان در زمینه صنعت دام و طیور اظهار داشت: ضریب خودکفایی تولیدات مواد پروتئینی در استان در عرصه دامپروری 1.35 بوده که بیش از یک سوم مواد پروتئینی استان اصفهان به دیگر نقاط کشور ارسال می‌شود.
وی با اشاره به طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای دام و طیور گفت: در طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در سال جاری در واحدهایی که نسبت به اجرای طرح اقدام کردند مصرف سوخت تا 30 درصد کاهش پیدا کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: با پرداخت تسهیلات بانکی یارانه‌دار و یارانه مستقیم خود اجرایی در اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ در سال جاری تعداد 300 واحد مرغداری مصرف سوخت آنها از گازوئیل به گاز طبیعی تغییر پیدا کرده است.
وی  از مهم‌ترین اقدامات استان در سال جاری سخن گفت و افزود: صادرات شیر خام برای اولین بار به کشورهای حوزه خلیج فارس، کسب رکورد تولید شیر برای هر رأس گاو اصیل تا 10 تن به صورت روزانه و اجرای طرح لیبل دار کردن لاشه‌های دام به جهت تمایز نوع و جنس دام عرضه شده در فروشگاه‌ها برای نخستین بار در کشور را از اقدامات استان اصفهان در زمینه بخش دام و طیور بوده است.
نریمانی با اشاره به سیاست‌های کلی در عرصه دامپروری اظهار داشت: توسعه کمی در مناطق کمتر توسعه یافته و دارای مزیت نسبی و توسعه واحدهای موجود استان تا رسیدن به ظرفیت‌های اقتصادی و افزایش توسعه کیفی و ارتقای بهره‌وری با استفاده از امکانات موجود و استفاده بیشتر از فضاهای خالی در صنعت دامپروری استان به ویژه واحدهای غیرفعال و نیمه فعال از سیاست‌های کلی در عرصه دامپروری است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول