اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان ‌شرقی خبر داد:

کاهش 12 درصدی جرایم در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مجموع سرقت‌ها 20 درصد و مجموع جرایم در استان 12 درصد کاهش یافته است.

کاهش 12 درصدی جرایم در آذربایجان شرقی
به گزارش فارس از تبریز، قنبر مداحی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی انتظامی موفق شده است تا در این مدت در کشف به کشف 15 درصد و در مجموع جرایم 13 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش فعالیت داشته باشد.
وی افزود: در همین مدت نسبت به مدت مشابه سرقت از منازل 26 درصد، مغازه 31 درصد، خودرو 18 درصد، موتورسیکلت 23 درصد، داخل خودرو 16.5 درصد احشام پنج درصد و کیف‌قاپی 25 درصد کاهش یافته است.
رئیس پلیس آگاهی استان، وقوع سرقت‌های اماکن عمومی و دولتی و وسایل خودرو را به ترتیب با 19 و 14 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال گزارش ‌و بیان کرد: ‌سرقت مسلحانه با 20 درصد و سرقت‌های به عنف با 23 درصد کاهش مواجه شده است.
مداحی همچنین از کاهش 33 درصدی قتل در این استان خبر داد و گفت: اما متاسفانه باز به علت سهل‌انگاری برخی از شهروندان میزان جعل و کلاهبرداری 19 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی علت این میزان کاهش را همکاری رسانه‌ها با نیروی انتظامی در امر اطلاع‌رسانی و همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی با این نیرو عنوان کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان تاکید کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه محرم برخی از منازل خالی می‌ماند بهتر است در این ایام حداقل یکی از اعضای خانواده در منزل حضور داشته باشد.
مداحی در خصوص کشفیات قاچاق در استان نیز گفت: در هشت ماه گذشته 24 میلیارد تومان کالای قاچاق شناسایی و کشف شده که از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه 70 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی افزود: در این رابطه 938 فقره پرونده تشکیل و یک‌هزار و 516 نفر متهم دستگیر و 565 دستگاه خودرو توقیف شده است.
مداحی همچنین گفت: در همین مدت میزان کشف تجهیزات ماهواره‌ای در استان 9 برابر شده که به این آمار باید رشد 39 درصدی کشف سلاح و مهمات را هم باید افزود.
وی در ادامه از خانواده‌ها خواست تا با نزدیک شدن به ایام عید از اکنون حساسیت فوق‌العاده‌ای نسبت به خرید و نگهداری مواد محترقه توسط فرزندان و برخی افراد که اقدام به تهیه عمده آن می‌کنند، داشته باشند و موارد را به پلیس 110 گزارش دهند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول