اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسعه خطوط بی‌‌آرتی؛

خدمات‌دهی استاندارد به شهروندان را محقق می‌کند

خبرگزاری فارس: با توجه به اولویت رضایت شهروندان برای شهرداری مشهد به عنوان نهادی خدمتگذار، توسعه خطوط و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص خطوط بی‌آرتی در سال‌های اخیر از مهمترین اقدامات شهرداری محسوب می‌شود.

خدمات‌دهی استاندارد به شهروندان را محقق می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، در همین رابطه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اظهار داشت: برای رسیدن به استانداردها به‌ازای هر هزار نفر یک دستگاه اتوبوس نیاز است که مشهد برای رسیدن به این استاندارد نیازمند هزار اتوبوس دیگر است.
مهدی خجسته افزود: مشهد دارای دوهزار دستگاه اتوبوس است که 50درصد از این ناوگان متعلق به سازمان و 50درصد متعلق به بخش خصوصی است.
 وی ادامه داد: برای تحصیل ناوگان از وزارت کشور82,5درصد از قیمت اتوبوس در قالب یارانه دریافتی از وزارت کشور و17,5درصد سهم شهرداری‌ها است.
خجسته بیان کرد: تا هنگامی که سازمان شهرداری‌ها نسبت به پرداخت یارانه خرید اتوبوس اقدامی انجام ندهد نسبت به نوسازی ناوگان اقدامی انجام نمی‌شود.
وی با بیان اینکه زمان استاندارد رسیدن اتوبوس به ایستگاه 10دقیقه است که در مشهد این زمان 15دقیقه است، افزود: توسعه خطوط شهری، توسعه خطوط بی‌آرتی و توسعه ناوگان بهترین اقدام برای رسیدن به زمان استاندارد 10دقیقه است.
خجسته ادامه داد: سالانه 10درصد از ناوگان به اتوبوس‌هایی که نیاز به نوسازی دارند افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس بیشترین حجم رفت‌وآمد شهروندان با وسیله حمل و نقل عمومی را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تسهیل در تردد اتوبوس‌ها اجرای خطوط بی‌آرتی است که مطالعات اجرایی برای راه‌اندازی این خطوط انجام شده و امید است از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، بیان کرد: اگر دولت در ابتدای هر سال برنامه خاص خود را برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی و پرداخت یارانه بلیت را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد، سازمان اتوبوسرانی نیز می‌تواند برنامه‌ریزی‌های اساسی خود را بر این اساس استوار کند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول