اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

توضیحات وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات تخم مرغ، شکر و عسل

خبرگزاری فارس: خلیلیان از تعرفه فصلی واردات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: زمانی که در داخل کشور تولید صورت نپذیرد برای جبران کمبود محصولات کشاورزی در بازار، اقدام به واردات با تعرفه پایین می‌شود و هنگامی که تولید انجام شود، میزان تعرفه واردات برای حمایت از تولید داخل افزایش می‌یابد.

توضیحات وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات تخم مرغ، شکر و عسل

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: در این راستا تعرفه واردات شکر از اول مهر ماه تا بالاترین حد ممکن افزایش یافته و شکر تولید داخل در بازار عرضه شده است لذا بیش از 2 ماه است که با افزایش تعرفه، واردات این محصول کاهش چشمگیری یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی از بهبود وضعیت تولید تخم مرغ در کشور خبر داد و گفت: با بهبود تدریجی وضعیت تولید تخم مرغ، آسیبی که در این خصوص دیده بودیم تا حدودی جبران شد و انتظارمان این است که از دی ماه، پتانسیل کامل تولید تخم مرغ به روال عادی خود برگردد و دیگر نیازی به واردات این محصول نداشته باشیم.

وی از تعرفه فصلی واردات محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: زمانی که در داخل کشور تولید صورت نپذیرد برای جبران کمبود محصولات کشاورزی در بازار، اقدام به واردات با تعرفه پایین می‌شود و هنگامی که تولید انجام شود، میزان تعرفه واردات برای حمایت از تولید داخل افزایش می‌یابد.

خلیلیان در خصوص واردات عسل خاطر نشان کرد: دولت موافق واردات هیچ نوع محصولی خصوصا عسل از خارج کشور نیست و سیاستش حمایت از تولید داخل است اما به لحاظ اینکه سال گذشته وضعیت تولید این محصول با مشکلاتی مواجه بود برای تامین نیاز داخل مقداری واردات صورت گرفت تا نیاز داخل تامین شود اما امسال که روند تولید نسبت به سال گذشته بهبود یافته تعرفه این محصول هم طبق روال افزایش پیدا کرد و ما انشااله به تدریج شاهد عسل‌های وارداتی در بازار نخواهیم بود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از بهبود وضعیت تولید تخم مرغ در کشور خبر داد و گفت: با بهبود تدریجی وضعیت تولید تخم مرغ، آسیبی که در این خصوص دیده بودیم تا حدودی جبران شد و انتظارمان این است که از دی ماه، پتانسیل کامل تولید تخم مرغ به روال عادی خود برگردد و دیگر نیازی به واردات این محصول نداشته باشیم.

وی یادآور شد: اواخر سال گذشته مشکلاتی برای تولید تخم مرغ ایجاد شد که برای تامین نیاز داخل مجبور شدیم علاوه بر تولید مقداری واردات داشته باشیم که به تبع با کاهش تعرفه واردات همراه بود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول