اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی انتشارات دارالحدیث؛

گزیده دانشنامه امیرالمومنین(ع) و حدیث‌پژوهی منتشر شد

خبرگزاری فارس: چاپ سوم کتاب گزیده دانشنامه امیرالمومنین(ع) و چاپ دوم کتاب حدیث‌پژوهی از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شد.

گزیده دانشنامه امیرالمومنین(ع) و حدیث‌پژوهی منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب گزیده دانشنامه امیرالمومنین تالیف آیت‌الله ری‌شهری با همکاری سیدمحمدکاظم طباطبایی و سیدمحمود طباطبایی‌نژاد برای سومین بار منتشر شد.
این کتاب که با قیمت 12 هزار و 500 تومان و شمارگان هزار نسخه به وسیله سازمان چاپ و نشر دارالحدیث به چاپ رسیده است، تلاشی ارزشمند در عرصه معرفی امام علی(ع) است.
متن اصلی کتاب به زبان عربی و با عنوان موسوعه الامام علی بن ابیطالب(ع) فی الکتاب و السنه و التاریخ در سال 79 به عنوان سال امام علی(ع) در 12 جلد و ترجمه فارسی آن هم با عنوان دانشنامه امیرالمومنین(ع) بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ در 12 جلد به همراه یک جلد نمایه در سال 81 شمسی منتشر شد.
گزیده دانشنامه امیرالمومنین(ع) دارای 16 بخش اصلی مانند تبار امام علی(ع)، امام علی(ع) با پیامبر(ص)، کوشش‌های پیامبر(ص)، امام علی(ع) پس از پیامبر(ص)، سیاست‌ امام علی(ع)، جنگ‌های امام علی(ع)، روزگار سختی، شهادت امام علی(ع) و دیدگاه‌هایی درباره شخصیت امام علی(ع) است.
ویژگی‌های امام علی(ع)، دانشنامه امام علی(ع)، داوری‌های امام علی(ع)، کرامت‌های امام علی(ع)، دشمنی با امام علی(ع) و یاران و کارگزاران امام علی(ع) از دیگر بخش‌های این کتاب است.

* چاپ دوم کتاب حدیث‌پژوهی
چاپ دوم جلد اول و دوم کتاب حدیث‌پژوهی تالیف مهدی مهریزی در شمارگان 500 نسخه با بهای 14 هزار تومان به وسیله سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شد.
جلد اول حدیث‌پژوهی دربردارنده 22 مقاله از نویسنده است که در فاصله سال‌های 74 تا 80 در نشریات گوناگون منتشر شده است.
موضوعات این مقالات دغدغه‌های نویسنده در حوزه مربوط به حدیث است که در حد طرح مسئله و تحلیل به قلم تحریر درآمده است.
مقالات در پنج بخش کلیات، ارزیابی صدور، فقه الحدیث، کتاب‌شناسی و تصحیح و تحقیق قرار گرفته است.
دومین جلد حدیث‌پژوهی شامل 17 مقاله کوتاه و بلند است که در یک دهه از سال 76 تا 85 در نشریات مختلف و مناسبت‌های مختلف منتشر شده است.
موضوع این مقالات گرچه به تناسب فضای زمان نشر پراکنده است ولی محوریت آنها احادیث هستند.
جلد دوم کتاب حدیث‌پژوهی با تدوین 17 مقاله در چهار بخش کلیات، فقه‌الحدیث، مطالعه تاریخی، تصحیح و تحقیق سامان پیدا کرده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول