اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار صورت گرفت؛

انگور تر ملکان به روسیه صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل صندوق توسعه کشاورزی آذربایجان‌شرقی از صدور انگور تر از ملکان برای نخستین بار به خارج از کشور خبر داد و گفت: نخستین محموله‌های انگور تر ملکان در سال ‌جاری به کشور روسیه صادر شد.

انگور تر ملکان به روسیه صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بشیر جعفری صبح امروز در جمع مدیران جهادکشاورزی استان با بیان اینکه این صندوق آمادگی دارد محصولات کشاورزان را بر اساس معیارهای در نظر گرفته شده با قیمت مناسب بخرد از صدور انگور تر از ملکان برای نخستین بار به خارج از کشور خبر داد و اظهار داشت: اولین محموله‌های انگور تر ملکان در سال ‌جاری به کشور روسیه صادر شد و تلاش می‌کنیم این کار را در سال‌های آتی ادامه دهیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: میزان تسهیلات بلاعوض برای ایجاد آبیاری قطره‌ای به 85 درصد افزایش یافته است.
مسعود محمدیان از افزایش میزان وام‌های بلاعوض به منظور ایجاد آبیاری قطره‌ای در استان خبر داد و با اشاره به سیاست دولت مبنی بر استفاده بهینه از منابع آبی ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی استان برای کشاورزانی که بخواهند اقدام به آبیاری قطره‌ای و تحت فشار کنند 85 درصد تسهیلات را به صورت بلاعوض اعطا می‌کند و مابقی 15درصد نیز از طریق تسهیلات بانکی کم بهره تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه کشاورزان از این فرصت به وجود آمده باید بهره گیرند، ادامه داد: با توجه به تصمیمات گرفته شده در دولت، این میزان ممکن است در آینده نزدیک به 100درصد نیز افزایش یابد و کشاورزان مبلغی برای آبیاری تحت فشار نپردازند. 
محمدیان با بیان اینکه افراد و یا شرکت‌هایی که بخواهند بدون مجوز اقدام به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی کنند جریمه‌های سخت و مجازات شدید خواهند داشت، ادامه داد: در خصوص  این موضوع با اداره کل دادگستری استان هماهنگی شده است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول