اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

حجت‌الاسلام میرمحمدی:

تمسک به ولایت فقیه جامعه را از یأجوج فتنه و مأجوج انحراف نجات می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع عمل به توصیه‌ها و راهبری‌های ولی فقیه را به عنوان محکمات منشور ولایت‌پذیری برشمرد‌ و گفت: تمسک به ولایت فقیه جامعه را از یأجوج فتنه و مأجوج انحراف نجات می‌دهد.

تمسک به ولایت فقیه جامعه را از یأجوج فتنه و مأجوج انحراف نجات می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجمال‌الدین میرمحمدی در جمع روحانیون شاغل در وزارت دفاع در حرم مطهر امام رضا (ع) با بیان اینکه تمسک به محکمات ‌همانطور ‌که در قرآن و احادیث مورد توجه واقع شده ‌از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است‌، اظهار داشت: تمسک به محکمات می‌تواند در امور سیاسی و حکومتی نیز‌، شاغول مطمئنی برای تشخیص و تمیز حق و باطل از یکدیگر و گذر از فتنه باشد‌.

وی ‌به ارجاع متشابهات به محکمات در امور سیاسی تأکید کرد و گفت‌: ‌آیات محکم قرآن‌، مشی انبیاء عظام و روش اولیاء الهی‌، سیره ائمه معصومین علیهم السلام و سپس علماء راستین به عنوان محکمات در راهبری جوامع انسانی‌‌ محسوب شده و می‌تواند هر‌گونه تشبیه و تشکیکی را ‌ شفاف‌سازی کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ذکر محکمات و متشابهات در قرآن و احادیث را یک راهبرد اساسی برای هدایت همگان در شناسایی مسیر حق از باطل نامید‌ و توجه جدی به فرمایشات ولی امر مسلمین و عمل به توصیه‌ها و راهبری‌های ایشان را به عنوان محکمات منشور ولایت‌پذیری برشمرد‌ و دامن زدن دشمن به متشابهات را تنها امید آنان برای به انحراف کشاندن فرزندان انقلاب از مسیر ولایت فقیه اعلام کرد‌.

وی تصریح کرد: تمسک به ولایت فقیه جامعه را از یأجوج فتنه و مأجوج انحراف نجات می‌دهد‌.

میرمحمدی تبیین محکمات و متشابهات را در زمان کنونی ‌ رسالت اصلی روحانیون نامید و حاکمیت گوساله سامری در عصر موسی را نمونه‌ای از کارکرد القاء متشابهات ‌اعلام کرد‌.

میرمحمدی به برخی از مصادیق محکمات پرداخت‌ و قول سدید‌، عروه الوثقی و بنیان مرصوص را از جمله محکمات معرفی کرد‌ و علت سفارش به این سه را ‌ عدم نفوذ و ورود یأجوج فتنه و مأجوج مغالطه و انحراف در وادی علم و عمل و هر گونه قضاوت ‌بیان کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول