اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام:

درصد قبولی مقطع ابتدایی به 99.44 درصد رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه درصد قبولی مقطع ابتدایی به 99.44 درصد رسیده است، گفت: این میزان قبولی رقم مطلوبی نیست و باید افزایش یابد.

درصد قبولی مقطع ابتدایی به 99.44 درصد رسیده است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کلانتر بارانی صبح امروز در نشست با شماری از مسئولان آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه درصد قبولی مقطع ابتدایی به 99.44 درصد رسیده است، اظهار داشت: این میزان قبولی رقم مطلوبی نیست و باید افزایش یابد.
وی ادامه داد: البته 56 صدم درصدی که با قبولی 100 درصدی فاصله داریم مربوط به کودکان و دانش‌آموزان استثنایی است.
این مسئول اضافه کرد: در استان ایلام برخی از خانواده‌ها از نام‌نویسی فرزندان استثنایی خود در مدارس استثنایی امتناع می‌ورزند.
بارانی تصریح کرد: این رویداد نیز موضوعی فرهنگی است که باید این مشکل نیز با همکاری کارشناسان آموزش و پرورش بر طرف شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: از پایان دولت اصلاحات حوزه آموزش و پرورش در استان ایلام در حال رشد فزاینده‌ای است.
وی ادامه داد: اکنون روند قبولی در دوره راهنمایی به 97.6 درصد رسیده است که تنها مردودی دوره راهنمایی 2.4 درصد است.
این مسئول اضافه کرد: این رقم نیز در دوره راهنمایی زیاد است و باید مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش در این راستا تلاش کنند.
بارانی تصریح کرد: در پایه نخست متوسطه نیز میزان قبولی‌ها به بالای 87 درصد رسیده‌ است که 4 درصد نیز بالاتر از میانگین کشوری قرار داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: در کنکور امسال نیز برای نخستین‌بار رتبه ایلام از میانگین کشوری بالاتر رفته و به پله 20 کشور رسیده‌ایم.
وی ادامه داد: زمانی که مدیریت آموزش و پروش استان ایلام را تحویل گرفتم رتبه کنکوری‌های در پله 29 کشوری قرار داشت.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در بخش قبولی کنکور و کسب پله‌های صعودی در این امتحان از استان‌های تهران، فارس و البرز عبور کرده‌ایم.
بارانی تصریح کرد: البته از بقیه استان‌های همجوار از جمله کرمانشاه، خوزستان، کردستان و ... مدت‌ها است که فاصله گرفته‌ایم و در واقع در حوزه کنکور حریف دانش آموزان ما نمی‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: اکنون استان ایلام دارای 14 منطقه آموزشی با جمعیتی بالای 110 هزار نفر دانش‌آموز است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول