اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

99 درصد اراضی سیستان‌و‌بلوچستان سند مالکیت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: 99 درصد از اراضی طبیعی سیستان و بلوچستان سند مالکیت ملی دارند.

99 درصد اراضی سیستان‌و‌بلوچستان سند مالکیت دارند
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: زمین‌خواری یک پدیده شوم که همه سازمان و نهادهای دولتی موظف هستند نسبت به جلوگیری از این پدیده گام بردارند که در این زمینه دستگاه قضایی کشور پیشگام همه سازمان‌ها در این راستا است.
وی جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و بیت‌المال را دارای دستاوردهای فراوانی دانست، افزود: به منظور پیشگیری از تصرف اراضی دولتی و برای رفع تصرف از اراضی که قبلا تصرف شده، جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و بیت‌المال هر ساله در استان‌های کشور برگزار می‌شود.
 رئیس اداره کل دادگستری سیستان و بلوچستان به اراضی کامبوزیان اشاره ‌و بیان کرد: اراضی کامبوزیان از بحث زمین‌خواری خارج است و این اراضی مربوط به دولت نیست بلکه مالک این اراضی مرحوم کامبوزیان بوده که پس از وی به وراث رسیده است.
 حمیدی گفت: اراضی کامبوزیان با نقشه‌های جعلی طراحی شد و به مردم فروخته شده است که وقتی خریداران املاک به شهرداری مراجعه می‌کنند با مشکل در مورد نقشه املاک مواجه می‌شوند.
وی افزود: نگاه به پرونده کامبوزیا نگاه زمین‌خواری نیست بلکه در جایگاه خودش پیگیری می‌شود.
رئیس اداره کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک نقش مهم و کلیدی در فرآیند دادرسی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: حجم وسیعی از پرونده‌های کیفری و حقوقی ناشی از اختلاف ملکی به علت شفاف نبودن ملک‌ یا ثبت نشدن قانونی آنها است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول