اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

صدر در دانشگاه اصفهان:

دشمنان از نفوذ و قدرت ایران خبر دارند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تا برگزاری انتخابات، فضای کشور باید در سایه وحدت و زیر بیرق اسلام و رهبری باشد و انتخاباتی با مشارکت حداکثری برگزار شود.

دشمنان از نفوذ و قدرت ایران خبر دارند
به گزارش خبرگزاری فارس، سید شهاب‌الدین صدر که در مراسم بزرگداشت هفته بسیج در دانشگاه علم و صنعت اصفهان سخن می گفت، اظهار داشت: بسیج یکی از نام‌هایی است که در کشور ما مقدس مانده و بین مردم محبوب است.

وی افزود: واژه بسیجی ویژگی‌های خاصی را در ذهن افراد جامعه متبادر می‌کند و فردی سبکبال، پاک، بی‌آلایش، متواضع، عاشق نظام، ولایت‌مدار و وظیفه شناس در اذهان مجسم می‌شود.
 
"در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده که بسیجی باید حضرت علی بن ابیطالب (ع) را الگوی خود قرار دهد و حضرت امام (ره) نیز فرموده‌اند بسیجی ها باید به صفاتی که در وجود حضرت علی (ع) بود، تاسی کنند."

صدر ادامه داد: بسیج دستاوردهای زیادی در کشورمان داشته و وقتی می‌خواهیم مشکلی را حل کنیم، تصور همگان حاکم شدن فرهنگ بسیجی است و بسیاری از دستاوردهای ما در حوزه علمی و فناوری با روحیه بسیجی حاصل شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دو سال اخیر قریب 90 بار در خصوص خطر فتنه سال 88 تذکر داده‌اند، گفت: فتنه 88، موج بیداری اسلامی در منطقه و پرونده‌سازی دشمنان علیه ایران باعث می شوند که با نگاهی خاص‌تر به مسائل داخل کشور نگاه کنیم.

صدر افزود: در مرحله نخست، بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت میان نیروهای معتقد به نظام هستیم و این نیروها اعم از حزب الهی، بسیجی، اصولگرا یا ولایت‌مدار باید وحدت ملی میانشان متبلور شود و یکپارچگی ها محفوظ بماند.

وی با یادآوری تحرکات دشمنان نظام برای چالش کشیدن انتخابات آتی در کشور گفت: دشمنان اخیرا به مسائل مربوط به انتخابات آتی از قبیل سلامت، برگزاری و نظارت می‌پردازند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که احترام انتخابات باید نگه داشته شود و این بدان معناست که نحوه کار انتخابات مشخص است. 

"رهبر انقلاب در جای دیگری هم فرموده‌اند که یکی از پایه‌های انقلاب، انتخابات است؛ ما کشوری بر اساس مردم‌سالاری دینی هستیم و اگر ساختار انتخابات در ذهن مردم زیر سئوال برود، اعتماد مردم به نظام کاهش می یابد."
 
صدر با تاکید بر اینکه مانند همیشه هیئت‌های اجرایی و نظارت به بهترین شکل و با رعایت امانت، انتخابات را برگزار خواهند کرد، تصریح کرد: در فاصله چند ماه به انتخابات، فضای کشور باید در سایه وحدت و زیر بیرق اسلام و رهبری باشد و علاوه بر آن انتخاباتی با مشارکت حداکثری برگزار شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از تسخیر لانه جاسوسی مراحل جدیدی از رویارویی و تهدیدات جدید میان ابرقدرت‌ها و آمریکا با انقلاب ما ایجاد شد، خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب، سیاست آمریکا این بود که کشورهای کوچکی را با اقتصاد وابسته، فرهنگ‌های خالی شده از ارزش و حکومت‌های ضعیف تقسیم کرده بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این معادلات به هم ریخت.
 
صدر افزود: شاید فکر نمی‌کردند که یکباره انقلاب به پیروزی برسد و وقتی که انقلاب به رهبری حضرت امام (ره) به پیروزی رسید، به نوعی غافلگیر شدند.

وی اضافه کرد: آنها در محاسبات خود هم فکر نمی‌کردند که این اتفاق در  ایران بیافتد و حتی نسخه دولت بختیار هم جواب نداد و حکومت اسلامی در ایران تشکیل شد.

صدر با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را برای صادر نشدن انقلاب اسلامی به کار بستند، گفت: با تمام تلاش دشمنان، ثمره انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام (ره)، اکنون خود را نشان می‌دهد که جرقه آن از خودسوزی یک نوجوان تونسی آغاز شد و در ادامه باعث قیام مصر، یمن، لیبی، بحرین، اردن و عربستان شد و وضعی در منطقه به وجود آمده که غرب و آمریکا قادر به کنترل آن نیستند و تلاش می‌کنند اتفاقی شبیه به انقلاب ایران روی ندهد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به تحلیل غرب از بهره‌های جمهوری اسلامی ایران از قیام‌های مردمی در کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: تحلیل آنها این است که ایران بهترین بهره را از اتفاقات اخیر منطقه می‌برد؛ زیرا روابط و نزدیکی ما روز به روز با حکومت‌های مردمی این کشورها بیشتر می‌شود.

صدر افزود: تحلیل غرب از این مسئله درست است؛ زیرا اگر هر اتفاقی در مصرامروز بیافتد، دیگر مانند دوران حسنی مبارک که متحد صد در صد اسرائیل بود، نخواهد شد.

وی با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان گفت: گزارش دبیر کل آژانس انرژی هسته‌ای شبیه گزارش‌های قبلی اوست و تنها تفاوتی که با گذشته دارد پیوست ۱۵ صفحه‌ای گزارش است که هیچ وقت منتشر نمی‌شد که در آن تمام اتهامات پانزده سال گذشته به ایران را تکرار کرده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش زیادی کردند که به پرونده ایران ماهیت نظامی بدهند و آن را به شورای امنیت ارجاع دهند اما به اجماع نرسیدند.

صدر در خصوص پرونده حقوق بشر علیه ایران هم توضیح داد: در این پرونده آورده‌اند کسانی که در خمینی‌شهر اعدام شدند، خا‌نم‌های بدحجاب بودند در حالی که اعدام‌شدگان کسانی بودند که به نوامیس مردم تجاوز کرده بودند و اعدام آنها خواست عمومی بود و به حق اعدام شدند.

رئیس فراکسیون بیداری اسلامی مجلس در خصوص جنبش وال استریت در آمریکا اظهار داشت: شعار یک درصد مقابل 99 درصد شعار هوشمندانه‌ای است و در هر جای دنیا مخاطب و شنونده خود را دارد.
 
وی افزود: در آمریکا سرمایه‌ها و امکانات در اختیار یک‌ درصد قرار دارد که این یک درصد بر 99 درصد حکومت می کند؛ مردم اروپا نیز احساس کرده اند که این شعار مهمی است و در حال استفاده از آن هستند.

صدر با بیان اینکه دشمنان پاسخ خود را از تهدید حمله به ایران گرفته‌اند، گفت: این موضع درستی است که اگر از هر نقطه‌ای به ایران حمله شود ایران آن را از طرف آمریکا و اسراییل می‌بیند و تل آویو در تیررس ما قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: دشمنان از نفوذ قدرت ایران خبر دارند و همگان دیدند که پس از پیام مقام معظم رهبری بلافاصله سید حسن نصرالله نیز همان روز اعلام کرد که اگر حمله‌ای به ایران شود، آثار حمله به ایران محدود به منطقه نخواهد بود و سایر کشورها هم آسیب می‌بینند.

صدر با اشاره به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: یکی از بندهای قطعنامه خرداد سال 88 علیه ایران در شورای امنیت این بود که ایران حق آزمایش موشک‌های بالستیک را ندارد؛ یعنی آنها معتقدند که ما فناوری و تسلیحات نظامی را داریم، موشک بالستیک هم داریم، آزمایش و پرتاب هم می‌توانیم انجام دهیم. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دشمنان برای اتهام‌زدن به ما می‌گویند موشک‌هایی که حزب‌الله به اسرائیل می‌زند ساخت ایران است؛ ما این حرف را تایید نمی‌کنیم اما این نشان‌دهنده آن است که دشمنان توانمندی ایران را در حدی می‌دانند که می‌تواند به کشورهای دوست و هم‌پیمان خود امکانات نظامی صادر کند.

این گزارش می افزاید؛ در بخش آخر این مراسم که با حضور برخی نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاه‌های صنعتی، علوم پزشکی، پیام نور و استادان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، صدر به پرسش‌های حاضران در خصوص مسائل جاری کشور و منطقه پاسخ گفت.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول